Så næsten gang du vil kommentarer på et indlæg vedr. betalingsløsninger, så skal du lige love ikke at glemme Visa/Mastercard. Som altså er meget vigtigt for en forretning. Lige som at Mobilepay også begynder at være en vigtig betalingsmiddel til ens webshop.
jeg mener klart - at små shops kan klare sig uden dankort - men bliver de lidt større, så skriger det på dankort MEN helt enig i at man også skal tage andre kort - og ja - jo flere alternative betalingsløsninger jo bedre. Mobilepay er lidt dyr, men ja det er bestemt en god løsning. Tror måske det mest er hvis man sælger noget der sælges til folk på "farten". Sidder man ved tablet eller computer, så vil flertal nok vælge kort og det vil for flertal være Visa/dankort - hvor sælger slipper billigst med NETS - forudsat der er omsætning nok.
Jeg er også enig i at Paypal, stripe, brainstree er dyrt. Det jeg frygter er, at en del helt unge mener, at dankort er OUT borte og væk (ud fra 5% tal der gentages) og derfor ender i gabet på nogen gebyrtunge løsninger - i en misforstået tro og fordi det er så hulens let - og så gir man pokker i gebyr.
Hvis nu man skrev - Rene dankort udgør i dag 5% af folks kort - men ca 80% af al dansk nethandel sker via nets og dankortdel af Visa dankort - så ville jeg slet ikke reagere, for så var det fakta, og ikke noget som af mange misses som - dankort er dødt.
Nets er ikke voldsomt billigt - og kortgebyr kan give lidt indtryk af hvor ligger snit priser og hvornår kunne nets være noget for mig. Den der frygt med Nets som umulig at få aftale med - store krav (som også kan ses positivt ved at ens hjemmeside har været gennem møllen) - og kun ser nets som et umoderne uhyre - de skyder sig selv i foden.
Der skal regnes på det, og JA til at få mindre shops er der mange andre løsninger 
vh John H