Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Braintree, Stripe eller Nets

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lige startet op og ønsker selvfølgelig for så vidt muligt at holde udgifterne nede.

Derfor har jeg kigget på Braintree og Stripe som et alternativ til det noget dyrere Nets.

Bortset fra et lille gebyr og de %´er der bliver taget fra hver transaktion, hvad er så ulemperne ved at bruge dem fremfor Nets?

Og vil det gøre nogen som helst forskel for kunden om jeg benytter dem eller nets?

DBH

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulempen er at du ikke kan tage det rene Dankort med Stripe - kun VISA/Dankort

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jvjensen,

Korrekt som PashminaWear skriver. Hvis du ønsker det rene dankort (ca. 5% i DK) så skal du igennem Nets.
Men hvis du er nystartet kan det godt betale sig at vente med at oprette en Nets aftale og så kun lave en på Visa og Mastercard, da du her kan tage imod Visa/Dankort.

Når du rammer en vis volume, så skal man overveje at tage en Nets aftale også.

Du nævne Stripe og Brainstree. De kan klar Visa og Mastercard, men deres gebyr er meget høje.

Jeg er medejer af et dansk betalingsløsningsfirma som hedder PensoPay og vi tilbyder visa/mastercard betaling, mobilepay, ViaBill osv. betalinger samlet et sted.

Vi samarbejder med den nye danske indløserbank Clearhaus og kan dermed tilbyde dig følgende priser:
Dansk udstedte kort - 1,45%
Internationale udstedte kort - 2,75%

Betalingsgateway - Iværksætter pakken til kr. 59/md + 1,- kr. transaktion.
Du kan også vælge en pro pakke, hvor du for 250 transaktioner incl. for kr. 149/md.

Hvis du er interesseret i at høre mere, så er du meget velkommen til at skrive til mig på dc@pensopay.com eller ringe på tlf. 77 344 388.

DBH
Danny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og danny som reklamerer for sin business ved så også godt at dankort (5%) som han skriver - kun har betydning i forhold til hvem man udelukker og at 80% af al dansk onliehandel sker via dankort (dankort del af Visa er rent dankort hos nets)

Mere for at få de 5% på plads - de relaterer ikke spor til antal af betalinger kun hvem der har rene dankort som generelt set er afløst af visaDANKORT med det meget lave dankort gebyr i forhold til visa gebyret uden nets

Helt enig med Danny i, at små shops med fordel kan starte uden, men vil pege på det godt kan gi lidt tillid at man har klaret en nets tur med sin hjemmeside, men regn på det, med og uden flueben i dankort og med dine egne tal for pris per handel og ca antal per måned, så finder du billigeste øverst til højre i www.kortgebyr.dk 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene..

Kan godt se det nok ikke er mange der har rent Dankort, men kan ikke finde ud af om det er værd at spare på. Tænker om kunden bare går et andet sted hen og det er nok det jeg er bange for..

Kiggede på kortgebyr.dk
Det meste af det jeg skal have er abonnementsbetalinger.
Og med de fleste kort og abonnementsbetalinger endte det på ca. 530kr om måneden og det er OK.

Men, men, men
Skal jeg udover de 530kr også betale noget hver måned til nets?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhh Nej... Der har vi John igen :-)

Skal vi ikke lige få en ting på det rene John (for jeg tro næsten at du er på lønningslisten ved Nets ;-) ), at når vi snakker Dankort (det rene dankort som er ved at udgå og Visa/dankort som der bliver flere og flere af), så består det rene Dankort af ca. 5% og det co-branded kort (Visa/Dankort) ca. 95%.

Dette betyder at hvis man vil undvære de 5% rene Dankort, så kan man nøjes med at tegne 1 indløsningsaftale på Visa og Mastercard, da man stadig kan tage i mod de 95% dankort der igennem (Visa/Dankort).

Ang. priser så kan det ikke betale sig for en nystartet webshop at have en Nets aftale og en aftale på Visa/Mastercard på samme tid, da men reelt betaler et sted for den samme ydelse to gange. Men vi snakker selvefølgelig mindre webshops. Når man begynder at ramme en vis volume, så er det fornuftigt at lave en aftale med Nets vedsiden af, derefter.

Men du glemmer lidt de her Visa/Mastercard. Du skriver selv tf dankort (herunder Visa/dankort) består af ca. 80% dansk handel med kort. Det er også meget korrekt. I hvert fald i nogen brancher. For den svinger en del. Vi plejer at sige at Visa og Mastercard består af mellem 20 - 50% af det totale salg på en webshop - afhængig af branchen. Og resten er Dankort-Visa/Dankort.
Så lad os bare regne med den mindste % (den kan du jo rigtig godt lide), de 20%.
Har en webshop en omsætning på 1.000.000 om året og de kun tager imod Dankort, da de kun har en aftale med Nets (og ikke også en aftale ved siden med f.eks. PensoPay på Visa/Mastercard), så går de enlig glip af ca. 200.000 kr. om året, fordi at de ikke tilbyder deres kunder Visa/Mastercard.

Jeg har intet imod at kunden vælger en Nets aftale til Dankort. Vi råder faktisk kunderne til at gør det. Men først når de når en vis volume. Men det er stadig kundens eget valg. Det eneste jeg sælger er selve licensen til Visa og Mastercard. Som jeg helt klart mener, at man ikke må undvære i sin butik. Der er rigtig mange webbutikker der kun har en Nets aftale på Dankortet. Og de går altså glip af meget omsætning. Og så koster det ikke noget at få en Visa/Mastercard licens ved os - som det derimod gør ved Nets datterselskab Teller som også sælger Visa/mastercard licenser. Og tit er deres vilkår også meget mere dårlig end dem vi kan tilbyde.

Hvis du ikke er på lønningslisten ved Nets (som man næsten skal tro i forhold til alle dine kommentarer vedr. dette :-) ) så vil jeg gerne vide, hvor du enlig vil hen med det du skriver? jeg mindes ikke at jeg har generet dig/din virksomhed på noget tidspunkt.
Jeg prøver blot at hjælpe en person vedr. betalingsløsning. Jeg er ærlig omkring hvordan tingene hænger sammen, og jeg fortæller om mit produkt, da jeg mener at jeg kan tilbyde personen et produkt/løsning vedr. betalinger.

Så hvis du ikke er ude på at gerne mig - hvad vil du sen hen med det du skriver? Ja Dankort kan en butik ikke undvære, når vi snakker en vis volume. Men de kan godt til først. Men der er ingen som tvinger dem. Der imod har kunden lige så meget brug for en Visa/Mastercard licens til deres shop, da rigtig mange, især unge, for VisaElectron kort og Mastercard Debit kort. Og dem kan en butik ikke sælge noget til, hvis de kun har en Nets aftale på Dankort.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen,

Som jeg lige har skrevet i mit indlæg (som er lidt mere rettet til John), så anbefaler vi at man tager en aftale på både Dankort og Visa/Mastercard, da man ikke kan undvære den ene frem for den anden.

Det en nystartet virksomhed skal være opmærksom på, er at hvis du starter med kun at lave en Visa/Mastercard aftale, så kan du faktisk tage imod 95% af alle dankort, foruden alle visa og mastercard.
Tegner du derimod kun en aftale med Nets på dankortet, så går du glip af ca. 20 - 50% omsætning, da især mange unge ikke har Dankort eller Visa/dankort.

Så det handler enlig om man vil spare nogle penge, og "undvære" de 5% som har et rent dankort (teoritisk er det faktisk mindre, da man sige af ca. halvdelen af de 5% har et alternativ kort (f.eks. visa eller mastercard), og den anden halv del primært bliver brugt som hævekort, og de handler typisk ikke på nettet). Men lad det ligge. Og kun tegne en licens aftale til først. Så spare du nemlig abonnement på 1000,- kr. ved nets.

Men du kan også sige at jeg vil have det hele. Så skal du selvfølgelig lave en aftale med Nets, samt en aftale med en udbyder af Visa/Mastercard. Og det er så den licens vi kan sælge til dig. Du kan også kan også få den ved Nets datterselskab Teller. Men der ved jeg, at jeg kan give dig nogle bedre priser og vikår, end de kan :)

Hvis du har lyst, vil jeg gerne tage en snak med dig. Vi kan have dig oppe at køre til at kunne tage i mod kortbetaling, inden for 72 timer. Nets/teller skal bruge alt fra 14 dage - 6 uger.

Mvh.
Danny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danny Christensen:
vis du ikke er på lønningslisten ved Nets (som man næsten skal tro i forhold til alle dine kommentarer vedr. dette :-) ) så vil jeg gerne vide, hvor du enlig vil hen med det du skriver?
det er jeg ikke og jeg vil som blot væk fra mytedannelsen om at dankort er ligemeget for det er kun 5%. Det tal er KUN interessant i forhold til hvem man mister med sikkerhed og siger intet om brugen af dankort. Jeg synes derfor det tal flyver rundt hver gang der tales dankort-  i hovedsagen fra folk der ikke ved hvad det er - eller som lever i tro om dankort er ligemeget. 4 ud af 5 danske online handler sker via dankortdel og nets - 80% - og JA det er klart de store shops tæller meget i sådan en volumen

Ellers er vi skam enige om at man skal ha en vis volumen før dankort er godt-   Jeg synes alt for mange afgør efter forkerte "følelser" omkring NETS og for lidt efter at regne kontant. Det er som hele min mission. Jeg gentager gerne - bare regn på det - og lad være med at tro dankort er dødt eller 5% eller på vej ud osv - REGN på det gutter og se om det ene eller andet er bedst - og tænk lidt frem også, Gentager gerne www.kortgebyr.dk som kan give god billede både med og uden flueben i dankort, og det siger sig selv, at jeg ikke synes man skal tage dankort, hvis det samlet er dyrest

John H (ikke ansat i Nets eller i en bank eller i - - noget som helst i denne forbindelse)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
John H (ikke ansat i Nets eller i en bank eller i - - noget som helst i denne forbindelse)


Haha.. Dejligt at høre John.. For jeg var virkelig ved at være bange for om du var sat på denne jord af Nets.

Men skal vi to ikke blive enig om at selvfølgelig kan man ikke komme uden om Nets, i hvert fald ikke i det lange løb. Og kan vi ikke også blive enig om at jeg aldrig har påstået at man helt kan undvære Nets. Jeg har hver gang der har været om kortbetaling fortalt ærligt hvordan det hænger sammen og hvilke muligheder man har som shopejer.
Så næsten gang du vil kommentarer på et indlæg vedr. betalingsløsninger, så skal du lige love ikke at glemme Visa/Mastercard. Som altså er meget vigtigt for en forretning. Lige som at Mobilepay også begynder at være en vigtig betalingsmiddel til ens webshop.

Kortgebyr.dk er rigtig fin. En god side Ulrik har lavet, men desværre tager den ikke helt højde for en evt. forhandlingspris, samt de vilkår som følger med, når man skal vælge en betalingsløsning.

Når vi snakker Dankort, så er der ikke så meget at rafle om. Der er ingen konkurrence der til.
Men Visa/Mastercard derimod, er der masse af konkurrence, når vi især snakker vilkår. Her er det blandt andet udbetalingstid (altså hvornår du for dine penge) Teller ligger meget dårligt der og bankgarantier/Rullende reserver. Det er nogle meget vigtige faktorer for en virksomhed. Især en mindre, hvor likviditeten er meget afgørende for om den kan overleve.

Det er blandt andet disse ting vi også slår på.

Så man ikke kun hver gang nævne Nets. Man skal altså også tage stilling til om man vil have 20 - 50% mere salg i sin forretning.

Iøvrigt, så er det jo ikke alle som kun tænker på prisen. Det kan være meget besværligt nogle gange at få en aftale i gennem Nets. Og så vægter nogle (især nyopstartede) at tage den lette løsning til først. Nemlig en som kan oprette dem inden for ganske få dage.

Det er blandt andet derfor at Stripe og Brainstree er blevet så populære, at folk ikke tænker over at de faktisk betaler op imod 3% + 2,50 transkation gebyr.
Hvor vi tilbyder fuldstændig det samme til det halve ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:
Så næsten gang du vil kommentarer på et indlæg vedr. betalingsløsninger, så skal du lige love ikke at glemme Visa/Mastercard. Som altså er meget vigtigt for en forretning. Lige som at Mobilepay også begynder at være en vigtig betalingsmiddel til ens webshop.

jeg mener klart - at små shops kan klare sig uden dankort - men bliver de lidt større, så skriger det på dankort MEN helt enig i at man også skal tage andre kort - og ja - jo flere alternative betalingsløsninger jo bedre. Mobilepay er lidt dyr, men ja det er bestemt en god løsning. Tror måske det mest er hvis man sælger noget der sælges til folk på "farten". Sidder man ved tablet eller computer, så vil flertal nok vælge kort og det vil for flertal være Visa/dankort - hvor sælger slipper billigst med NETS - forudsat der er omsætning nok.

Jeg er også enig i at Paypal, stripe, brainstree er dyrt. Det jeg frygter er, at en del helt unge mener, at dankort er OUT borte og væk (ud fra 5% tal der gentages) og derfor ender i gabet på nogen gebyrtunge løsninger - i en misforstået tro og fordi det er så hulens let - og så gir man pokker i gebyr.

Hvis nu man skrev - Rene dankort udgør i dag 5% af folks kort - men ca 80% af al dansk nethandel sker via nets og dankortdel af Visa dankort - så ville jeg slet ikke reagere, for så var det fakta, og ikke noget som af mange misses som - dankort er dødt.

Nets er ikke voldsomt billigt - og kortgebyr kan give lidt indtryk af hvor ligger snit priser og hvornår kunne nets være noget for mig. Den der frygt med Nets som umulig at få aftale med - store krav (som også kan ses positivt ved at ens hjemmeside har været gennem møllen) - og kun ser nets som et umoderne uhyre - de skyder sig selv i foden. 

Der skal regnes på det, og JA til at få mindre shops er der mange andre løsninger Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)