Hej Iværksættere og aminoer! Har et spørgsmål der måske lyder dumt i jeres øre som forvirrer mig lidt. Spørgsmålet lyder således: Hvis jeg får et produkt lavet i Kina for eksempel og vil have det importeret til Danmark så jeg kan sælge mit produkt her. Skal jeg så betale moms når jeg får det sendt, altså importmoms, og så igen betale moms når jeg sælger varen? Er det helt henne i vejret eller er det faktisk sådan det er? På forhånd tak! |
først skal du jo forstå at HVIS du betaler moms ved køb - så er det jo penge du får igen hvis du er momsregistreret - det er købsmoms og så, at den moms der er på dit salg heller ikke som sådan er DIG der betaler - det er din kunde faktisk, og du skal derfor heller ikke ha moms som indtægt og betale skat af den
Når vi taler import fra udlandet, så skal du bogføre og angive import moms og det koster så heller ikke noget, det er samme beløb under salgsmoms - hedder der importmoms - og under købsmoms samtidigt- Det er statistik og med til at skat forstår dit momsmønster
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
Husk lovpligtig importregistrering ved import af varer fra uden for EU
vh John Hannover