Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække indtægter i 2013 fra i 2014

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er ved at gennemgå indtægter fra 2013 og 2014. Her kan jeg se, at jeg har manglet at indberette et par indtægter fra 2013. Dette år havde jeg et godt overskud i virksomheden.

I 2014 havde jeg et stort underskud, og ville i den anledning høre om man kunne indberette de manglende indtægter fra 2013 til at stå i 2014 i stedet for, så jeg i stedet for at skulle betale en masse ekstra skat fra 2013, så gøre mit underskud mindre i 2014? 2013 var et super år med godt overskud, men 2014 var katastrofal med dårlige investeringer. Så det vil gøre rigtig ondt at få en kæmpe regning pga manglende indberetning af indtægter i 2013. Kan det lade sig gøre?

Mvh Intraman

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:49

Det vigtigste er at du får indtægten med, så hvis du ikke har afsluttet 2014 tager du det bare med her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13

det korrekte er naturligvis at bruge det korrekte år - og der er i alle fald ingen garanti for, at skat ikke "flytter det tilbage" - men jeg vil som ikke protestere mod KAH om at hvis du ikke har afsluttet 2014 - MEN det har du da vel forhåbentligt, og skal du rive et år op igen, så bør du nu nok anvende det korrekte år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 14:58

Vi kan også tage et andet eksempel

Hvad nu hvis jeg har glemt at indberette 50.000 i indtægter fra 2012. Kan jeg så godt ændre årsopgørelsen for 2013 og putte de 20.000 ind i den? Lad os antage at jeg havde stort overskud i 2012, men stort underskud i 2013, så ville det for mig være rigtig rart bare at have et mindre underskud i 2013 frem for at skulle betale en masse ekstra i skat i 2012 (15.000-20.000 ekstra?) og jeg er ikke engang sikker på at jeg har pengene til det på grund af underskud med min virksomhed i 2013 og 2014.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03

Det korte svar er - nej ikke lovligt. Indtægter og udgifer skal i korrekt år

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 15:08

Mange tak. Et andet spørgsmål. Hvis jeg så har solgt en hjemmeside i 2012 til 20.000 som jeg troede bare var privatsalg, da det var hobbyprojekt som jeg ikke tjente penge på. Jeg har ikke givet faktura, kvittering eller købsregning på det, men blot fået overført 20.000 til min konto, hvor jeg så overdragede hjemmesiden, domænet og alt tilhørende..

1. Er dette et privatsalg?

2. Hvis ikke - skal jeg så ud af de 20.000 betale 20% i moms, så jeg faktisk kun har solgt projektet til 16.000 og derefter betale skat af de resterende 16.000?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11

Jeg ville ofre en halv time med en revisor - Det er ikke lige til at sige. Hvis du var i gang i 2012 og lavede noget med hjemmesider og/eller hjemmesiden var del af det momsregistrerede firma så ja - så er de 20.000 = 4000 moms og 16.000 indtægt. 

med så længe siden OG fordi du måske solgte til en ikke momsreigstreret, går det nok ikke at sende kreditnota og ny faktura med moms,

Jeg ved revisor eller bogholder koster. Du kan finde nogen til 400 kr i timen og jeg ville lade dem se alt det konkrete og så komme med råd - inden skat måske en dag vil se det :) 

vh John H

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 15:15

Mange tak Hannover :) Jeg har bare læst noget med at når man sælger en virksomhed, så er salget momsfrit? Men dette gælder måske ikke dette tilfælde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16

Det KAN det være - hvis du har solgt en aktiv virksomhed til en momsregistreret og denne har overtaget alle aktiver og selve driften. 

Er det bare en hjemmeside og ikke en - om du vil hel aktivitet så er det med moms (og det er det så også altid hvis det er salg til ikke momsregistreret)

Det er lidt derfor jeg synes du skal sidde med en regnskabskyndig for konkret gennemgang - for der kan jo også være ting til din fordel som du ikke var klar over, og i alle fald lyder det til, at der kan være lidt at udrede

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)