Hej! Jeg har brug for lidt sparring jer Jer. Jeg er startet på noget uddannelse og har i den forbindelse købt en lærebog i en webshop på nettet. Ved bestilling stod der levering 2-3 hverdage, men der er nu gået en uge og da jeg gerne vil have bogen nu (skal bruge den nu), har jeg skrevet til web-shoppen, at jeg gerne vil annullere ordren, da de ikke kan fortælle mig hvornår de kan levere den. Jeg får så at vide, at bogen er forsinket fra forlaget og at det 'desværre ikke kan lade sig gøre at annullere en ordre i ekspedition'. Kan det virkelig passe? Den er jo ikke afsendt endnu og jeg har ikke betalt for den. Er der mon nogen der ved hvor i købeloven, jeg kan finde noget om dette? Jeg kan sagtens finde bogen andre steder, bestilte den blot dér fordi den var billigst. På forhånd tak. Hilsen Cat |
Din fortrydelsesret er reguleret af kapitel 4 i lov om forbrugeraftaler.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666
Og ja, du har 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager varen.
Butikken du har bestilt bogen hos har sikkkert ikke returret hos forlaget, så hvis bogen sendes direkte fra forlaget, kan butikken rent teknisk sikkert ikke stoppe forsendelsen. Du kan afvise modtagelsen og herefter kræve dine penge retur. Eller følge øvrige retningslinier i kapitel 4 i loven jeg henviste til.
Du skal derfor nok forvente at der går 1 uge eller 2 inden du har fået dine penge tilbage.