Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæfter jeg personligt for leasingaftale i mit aps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig her. Jeg er i tvivl om jeg hæfter personligt eller om en leasingaftale forsvinder med ApS'et i følgende situation:

Min plan: Jeg vil åbne en foodtruck, men jeg har ikke kapital nok til at købe en selv. Derfor har jeg fundet en aftale, hvor jeg kan lease en i stedet. Der er 3 parter i aftalen: Kunden (mig), Leverandøren af foodtrucken og Finansieringen (leasingaftale hos 3. part). 

Leasingaftalen løber over 72 måneder. På leasingaftalen, er der ikke anført en 'Kunde', men på Leverancedokumentet står mit firma som kunde (med mig som "Att."), og så står der at " *Leasingfirma* og Kunde indgår seperat aftale på denne leverance. Tilbud på finansiering er vedlagt dette tilbud."

Hvis jeg ender i den situation at jeg ikke tjener nok penge, løber i minus eller whatever, som gør at jeg vælger at lukke ned, hæfter jeg så personligt for resten af leasingperioden?

Med venlig hilsen

Joakim B.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

som udgangspunkt som du besrkiver det nej ikke hvis det er kun dit firma ApS der fremgår af alle fataler (og dit navn bare som attention) men det godt nok ikke ret almindeligt, at den type firmaer indgår aftalen uden der kræves personlig kaution vil jeg sige - så du bør få den gennnemlæst ordentligt af en med forstand

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar og råd. Jeg vil finde en der kan kigge på den for mig.

Hav en god aften! :-)

Vh Joakim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)