Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed kan ikke oprette erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i opstart af min lille hobbyvirksomhed som fotograf, jeg har været til info møde hos skat indkøbt kvitteringsblok og er nu klar til at udskrive regninger til mine første kunder, mit helt store problem er dog at ingen banker vil oprette en erhvervskonto til mit firma. Min mand og jeg har privat Basisbank og de tilbyder åbentbart slet ikke erhvervskonto, jeg har bedt om at oprette en ekstra privat konto jeg kan bruge til formålet og har fået dette svar: 

Tak for din mail.

Vi tilbyder alene oprettelse af konti til privat formål.

Jeg har skrevet til ca. 10 andre banker og forklaret at jeg ikke ønsker kredit, blot en konto alene til min forretning og det har været et stort NEJ fra alle banker. Nogle få af dem har dog tilbudt at de vil overveje at oprette en konto til min virksomhed hvis min mand og jeg flytter alle vores private bankforretninger over til dem, og for at være ærlig, så magter jeg det simpelthen ikke.

Har andre oplevet samme problemer ? Og hvordan har i løst dem ? 

Måske et syltetøjsglas under sengen er en løsning..  !?! 

På forhånd tak for jeres svar søde Aminioér :-)

Mvh Betina 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du skulle lade være med at nævne, at det er en konto til din hobbyvirksomhed. Spørg, om du ikke kan få en konto, som du vil bruge som husholdningskonto eller noget i den stil. 

Min veninde er også hobbyfotograf og hun har da en ekstra privatkonto i Nordea hun bruger til at sætte til side til at købe film for osv. (hun tager analoge billeder).

Iøvrigt skulle man jo mene, at en hobbyvirksomhed i ordets forstand netop er et privat anliggende.

Mvh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv danske bank, jeg havde ingen problemer med oprettelse

Men hvis du har et cvr nummer er det et lovkrav at fin virksomhed har en nem-konto

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar David. Jeg tror du har ret. Jeg har netop skrevet til basisbank igen og de på nogen måde vil oprette en ekstra konto til mig.

Kh Betina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

du har ikke CVR så hvad er du vil ha for erhvervskonto - det du kan få er en særlig personlig konto du benytter til formålet - du kan ikke få en erhvervskonto uden et erhvervsnr CVR. Evt overvej PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

Lad være med at tale om hobbyvirksomhed som det her næppe er - det er vel for at tjene penge du vil gøre det - og så er det ikke nødvendigvis hobbyvirksomhed som er noget SKAT kan beslutte om nogen der ikke driver virksomhed intensivt med overskud for øje og ikke bare noget man har, fordi man er lille i starten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit gode svar John. Jo som udgangspunkt er det "desværre" kun hobbyvirksomhed. Dette skyldes at jeg har et arbejde (lidt mere end fuld tid) et barn på et år og skal føde en lillebror her til november, så derfor har jeg "sat" den som hobbyvirksomhed pga. manglede tid. Jeg talte i øvrigt med en fra skat da jeg var til info møde hos dem og han var enig. Jeg håber BESTEMT at jeg kommer til at tjene penge på det efterfølgende :-) 

Jeg tror dog at i har ret i jeres svar at jeg skal oprette en privat konto her i opstartsperioden, det er også blot fordi jeg har et par betalinger fra kunder på vej som jeg meget nødigt vil blande sammen med min privatøkonomi (vil gerne investere pengene i lidt bedre udstyr)

Igen 1000 tak for jeres (altid) gode svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

om du har det på samme konto eller to har intet med skat at gøre - du må hæve alt det du vil på en erhvervskonto også - når det er personlig virksomhed. OM du så fuldt kan investere i udstyr uden virksomhed bag det hele, og trække ex et kamera til 15000 kr fra direkte i samlet salg af 15000 er ikke sandsynligt - der vil du nok komme bedre fra det med faktisk at ha virksomhed. Dele kan sikkert trækkes hvis man kan kalde det slid eller del brug af - men det er sværere når du er rent privat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)