Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis arbejdskraft i en uge (praktikant:)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer herinde

Min søn ringede til mig i går og fortalte mig at han skal finde en praktikplads inden på fredag (han går i 9. klasse), og spurgte mig om hjælp. "Du har jo så mange gode forbindelser far - har du ikke?!" Hmmm ... jeg lovede at gøre mit bedste. Amino, tænkte jeg, er måske et godt sted at søge. 

Willum er 15 år. Bor i København. Han interesseret sig en hel del for innovation, iværksætteri og E-handel. Han har overvejet at opstarte egen E-shop. Derudover interesserer han sig for de sociale medier, Count a Strike, fodbold og sine venner. Han er videnbegærlig, sød og kvik, super god til at tale engelsk. Han er et socialt væsen der gerne vil udrette noget med sit liv. 

Sååå ... skulle der være nogen herinde der kunne tænke sig at have ham i praktik i jeres (store eller lille) virksomhed, i uge 41 vil jeg rigtig gerne høre fra jer, inden fredag. Der er vist ingen krav til hvor mange timer det skal være - mit gæt er at 5 timer om dagen er nok.

Jeg ser frem til at høre fra jer:) 

Mange hilsner Søren

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må lige sige, at en praktikant fra folkeskolen ikke burde anses som en gratis arbejdskraft. Det vil være en meget kedelig uge for William, hvis man satte ham til at taste etellerandet ind i en database eller bede ham om at støve serveren af.

De bedste praktikpladser jeg har haft er hvor praktikstedet har tilrettelagt et forløb på forhånd, hvor jeg kunne følge en process og udvikle på nogle 'dummy-cases' eller mine egne projekter. Dertil skal William sættes til/have tid til at føre en logbog/dagbog, så han har noget materiale til den rapport han sikkert skal aflevere til sin lærer til slut.

Så, altså, det kunne være fedt, hvis han kunne bruge tiden på at lave et projekt nærmest helt fra bunden, hvor han starter med at tegne ting på et stykke papir og skitsere sine ideer - og til slut, måske med lidt hjælp fra sine kolleger - faktisk står med et produkt han kan være stolt af at vise frem for sine kammerater og som giver ham blod på tanden til at arbejde videre med/drømme om Smile

Bare lige min mening.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Hej David

Det er længe siden at du har svaret mig. Men jeg tænker at det er bedre at svare, alt alt for sent, end ikke svare. Min søn fik en rigtig god praktikplads, og han fortæller mig at han har lært noget der. Han har faktisk noget at gå videre med. Han er blevet lidt klogere. 

David du har ret. Tak fordi du kommer med din konstruktive kommentar. Jeg var sgu for hurtig på tastaturet da jeg i overskriften lovede gratis arbejdskraft. Jeg havde ikke så mange dage at værge en villig virksomhed, så jeg forsøgte at gøre det til noget attraktivt at have min søn i praktik ... nå hul i det. Jeg sku ha lænet mig tilbage i stolen og tænkt mig om en ekstra gang, inden jeg forfattede overskriften. 

Jeg ønsker dig en dejlig weekend.

Mange hilsner 

Søren

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 22:57

Yes

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)