Hej alle
Igennem noget tid er vi tre fyre der har arbejdet på en business plan for en virksomhed der hjælper udenlandske webshops ind på det danske marked. Dette er sig selv er ikke vildt innovativt - det er rent business Ideen er at tilbyde succesfulde udenlandske webshops adgang til det dansk. Det er baseret på tanken, at hvis en webshop fungere i f. eks Norge, burde de samme koncept også hold i DK Der for tilbyder vi e-markedsføring, oversættelse og kunde service til de udenlandske web-shops. Et eksempel på en potentiel kunde kunne være www.louis.de eller www.top12.se Prisen som vi vil kræve for vores ydelser vil være 15-20% af den udenlandske webshops omsætning i Danmark.
Mit spørgsmål til alle jer andre succesfuld iværksætter, er om i tror et sådan koncept ville holde?
I kan evt. læse lidt mere om JumpB på www.JumpB.dk
Holder den her Idee?
|
Hej,
Først tænker jeg lige...
Er det kontinuerligt arbejde? Eller arbejder I kun i starten af processen til sitet er ovre og kører optimalt?
Hvordan med prisen... hvis man forestiller sig at mange webshops måske er 6-9 måneder om at få fodfæste i Danmark og få en nogenlune omsætning, hvor lang tid vil I have 15-20% og vil I kunne overleve hvis I kommer ud I 2-3 sløje webshops i træk?
Synes nu som sådan konceptet virker meget tiltalende... og prisen ligeledes. Da det formentlig ville gøre flere potentielle webshops modige nok til at "tage springet", som I skriver.
Hvad med hosting? og anden markedsføring der ligger udenfor jeres kompetence områder? Ville I tage det op og uddele til andre danske virksomheder, eller er det op til de udenlandske folk selv at gøre... og I så fald... formidler I betaling, eller kun kontakt etc...
Håber jeg fik stillet nogle relevante spørgsmål for jeres virksomhed... :)
Held og lykke...!