Hej :-) Jeg bruger Dinero til mit eget lille ApS firma og synes det fungerer godt. Nu har jeg sagt til min far, at jeg gerne vil overtage regnskabet i hans firma. Det er et ApS som har kørt i 40 år, men for 10 år siden gik min far på pension. Dvs at firmaet er inaktivt og sælger ikke ydelser længere. Men der står stadig penge i firmaet, og ind imellem hæver min far lidt af overskuddet/udbyttet og betaler skat af det. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at bogføre de få posteringer der er om året (arealleje, skat, homebanking) i Dinero, da der automatisk kommer moms på når jeg lægger posteringerne ind i kassekladden. Men firmaet er jo ikke momsregistreret længere. Dinero support har ikke hørt om det før og kan ikke hjælpe mig. Er der evt et andet program der bedre kan takle en sådan situation? MVH Birgitte |
du kan bare slette momsen når du ser den i kassekladde eller oprette nogle få konti til tingene uden moms - det er let nok, bare giv dem et kontonummer der ligger i nærheden af den samme konto uden moms
vh John H