Det er derfor du aldrig skal arbejde sammen med nogle fra Indien. Tro mig, det har jeg også lært. :D
Du kan sagtens finde gode programmører på Elance, også i Indien, problemet er nok nærmere at vi, når vi går til Indien primært kigger efter hvor billigt vi kan få det, og dygtige indiske udviklere vil altså heller ikke gå for 10
USD i timen (If you pay Peanuts you get monkeys).
Indrømmet, jeg bruger ikke selv udviklere fra Indien eller fjernøsten, det skyldes ikke manglende tro på deres evner, for der er mange dygtige, det skyldes at det at de sidder i en anden tidszone giver for meget "bøvl" med kommunikationen. Der til kommer at de har en kultur der er væsentlig forskellig fra vores, bl.a. føler de ofte at det er mangel på respekt at fortælle kunden at de ikke har forstået opgaven, det betyder at man altid skal specificerer meget mere detaljeret, og stille kontrol spørgsmål løbende.
Men er man villig til det, er man med på at man ikke for dygtige udviklere uden at betale en ordentlig hyre, så kan man sikkert sagtens finde nogle der er dygtige, og skal vi være helt ærlige så kan man også sagtens risikere at hyret en dansk udvikler der ikke ved hvad han har med at gøre.
//Morten