Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lade penge blive i firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Jeg er i gang med at sidde mig ind i regnskab...
Har et personligt ejet firma.
Jeg skal så skrive i selvangivelsen hvad jeg forventer at tjene. Hvis jeg f.eks skriver 10.000kr resulterer det så i at jeg skal betale ca. 4.400kr i skat.
Men, men, men... Jeg er med på at overskuddet jo er min løn. Men hvad hvis jeg har tænkt mig at lade pengene blive i firmaet?
For når jeg har betalt de 4.400kr er resten jo lige til at trække ud.
Fungerer det på samme måde hvis jeg ikke ønsker at hæve overskuddet?

Vh

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 08:27

Hvis det er personligt så er Skat ligeglad med hvor meget du hæver eller lader stå, medmindre du beskattes efter VSO. Ellers handler det udelukkende om dit overskud

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:03

jvjensen:
når jeg har betalt de 4.400kr er resten jo lige til at trække ud.
Fungerer det på samme måde hvis jeg ikke ønsker at hæve overskuddet?

I princip kan du trække ud som du vil men du har ret i at du skal af med ca 4.400 i skat (hvis dit fradrag er brugt på anden indkomst) ved overskud på 10.000 kr

Det er tilfældet helt uafhængigt af, om du trækker noget ud eller ikke. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Du kan benytte virksomhedsskatteordningen VSO og så betaler du i stedet 23,5% af alt du ikke hæver - f.eks. 2350 kr i skat af 10.000 og når du senere hæver, får du modregnet de 2350 og betaler i stedet 4400. VSO kræver for de fleste, at de har revisor hjælp til hæverækkefølgen og giver ikke rigtig mening, hvis ikke det er for at undgå topskat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)