Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på Revisor og Bogholder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens er en ung gut der prøver at sætte mig ind i tingene om at være selvstændig. 

Undskyld mit dumme spørgsmål for nogen, men hvad er forskellen mellem en Revisor og bogholder ? efter hvad jeg har fundet ud af lyder de til at ting meget ens?

og hvis man har en drøm om at åbne en webshop engang når man har fået styr på alle reglerne, ville i så anbefale mig at bruge en revisor eller bogholder? 

med venlig hilsen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56

Enhver må kalde sig revisor faktisk - også en bogholder men en bogholder er en der har lært noget om bogføring, lidt eller meget og han er billigere end en rigtig revisor som er autoriseret/reigstreret/godkendt og har noget med 8 år bag sig. Skal du bare ha bogført og alm regnskab så går det fint med en bogholder, til større ting, brug revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 20:03

Som John siger alle kan kalde sig revisor - desværre.

En uddannet revisor er kvalificeret til at revidere regnskab og yde alle former for regnskabsmæssig og skattemæssig assistance. Derudover rådgiver revisor virksomheden i dens forskellige livsforløb, bl.a. opstart, virksomhedsvurdering ved køb, salg, fusion eller opdeling, koncernstruktur, børsnotering og anden finansiering. Også i forbindelse med et generationsskifte er revisor den naturlige rådgiver for virksomhedens ejere.

En bogholder
udarbejder regnskabet
står for den daglige drift (afstemninger, konteringer, kreditor/debitorkartotek, anlægskartotek)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)