Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barselsudligning for selvstændige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey gode folk!

Jeg har netop betalt barselsudligningen - men jeg er helt blank på hvordan det skal bogføres i Dinero?

Nogle der kan hjælpe?

Mvh Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33

Du må se om andre svarer bedre MEN - som jeg har fået det ind, og læser, så skal baresel for selvstændige betales af den selvstændige personligt, til gengæld er der fuldt fradrag for indbetalingen og den selvstændige skal skrive det på selvangivelsen selv. 

Det formoder jeg betyder, at den udvidede selvangivelse får et punkt der hedder noget med Barselsbidrag

I så fald skal du slet ikke via Dinero men betale beløbet personigt. Det har jeg i andre fora læst også skulle fremgå af materialet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Du må se om andre svarer bedre MEN - som jeg har fået det ind, og læser, så skal baresel for selvstændige betales af den selvstændige personligt, til gengæld er der fuldt fradrag for indbetalingen og den selvstændige skal skrive det på selvangivelsen selv. 

Det formoder jeg betyder, at den udvidede selvangivelse får et punkt der hedder noget med Barselsbidrag

I så fald skal du slet ikke via Dinero men betale beløbet personigt. Det har jeg i andre fora læst også skulle fremgå af materialet.

vh John Hannover

Ja, det er også hvad jeg har forstået. Bidraget er noget man betaler personligt - ikke noget virksomheden betaler. Derfor skal den som udgansgpunkt ikke indgå i virksomhedens regnskab, men skal angives på den personlige selvangivelse. 
Se evt. mere om ordningen her eller her.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 25. Jul 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:14

Tak for hjælpen! 

Nu giver det hele mening :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)