Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon til selvstændig uden for meget bøvl

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Nu er det ved at være tid til at søsætte mit lille firma.

I den forbindelse har jeg brug for en telefon, da jeg gerne vil beholde mit private nummer til privat brug.

Hvad vil være det meste ideelle? At købe endnu en privat telefon, og lade firmaet betale udgifterne (kan man det?) eller at købe en telefon gennem firmaet?

Jeg har læst flere tråde om samme emne, og er nu blot meget forvirret, så hvis nogen kan skære pros & cons ud pap vil jeg være meget taknemmelig :)

Mvh Sofie

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:31

Hej.

Du køber selvfølgelig en telefon i firmaets navn og registrer den med firmaets adresse således at du kan trække det fra. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

skats synspunkt, uanset hvor mange telefoner du har er, at er en arbejdstelefon med hjem (og det er din) så skal man betale skat af fri telefon uden diskussion - og det hjælper ikke en ejer at ha 10 andre private for det er selve rådigheden der udløser skat

Derfor er det ikke stensikkert det betaler sig at tage fradrag i firmaet. Momsen kan du muligvis tage fuldt fradrag for hvis du kan sandsynliggøre du ikke bruger den privat (modsat hvis det var din eneste) og så er det så enkelt, at hvis dine samlede omkostniger til telefon er over 2600 kr om året, så betaler det sig at tage den ind i firmaet og er de under, er det billigere selv at betale. Årsagen er, at du skal af med skat af 2.600 og så betaler du jo stadigt selv som ejer også for telefonen i firmaet, dog med fradrag, så det er ved 2600 kr den skiller

Du kan se link her om det, også med underlinks der viser skat politik om ingen undtagelse for ejer der har en telefon med hjem - urimeligt måske men sådan er det - (faktisk lidt andre muligheder for ansatte men det er også med i linket)

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

Du må så faktisk lade firmaet betale begge telefoner ud fra du vil kunne bruge begge arbejdsmæssigt og stadigt er skatten KUN for EN telefon 2600 og så vipper den jo først ved over 5200 kr i udgift, så det ville nok være min løsning - lad begge være arbejdstelefonen og betal skatten - det kan jeg ikke se de kan protestere mod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 12:04

Hvad så når firma og privat adresse er det samme?

Jeg har 2 telefoner. 1 til firma og 1 til privat. De er dog begge med privat-oprettelse. Jeg har bare 2 numre for at adskille hvem der ringer, så jeg ikke bare siger "hallo" på det nummer der er oplyst på webshoppen.

Det er et langt svar du giver John, men mange gange skal jeg som OP, have det skåret ud i pap og med meget små sætninger. :)

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

Hvis du betaler to telefoner privat og firma ikke betaler er der ikke skat af fri telefon

Hvis du har 2 telefoner og firmaet betaler den ene og du har den i hjemmet så skal du beskattes af fri telefon med 2600 lagt på din indtægt - 

I det link jeg gav, er beskrevet hvor i selvangivelsen du skriver fri telefon ind

Du kan vælge at lade firmaet betale begge telefoner og bruge dem begge i firmaet og privat - og stadigt er skatten kun at du skal lægge 2600 kr på din indtægt - man betaler kun for EN fri telefon 

De telefoner firmaet betaler SKAL være dine - og bruges af dig privat og firma  og ikke din kone og børns for lige at tage det med

vh John H

Tilmeldt 1. Jul 15
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 12:16

Jeg skærer det lige ud i pap, som jeg forstår det :)

Privat telefon, som jeg bruger i firma, og lader firmaet betale for = 2600 kr ekstra

Telefon registreret i firmaets navn = kun udgifter til abonnement osv.

Er det nogenlunde rigtigt forstået?

Og tak for svarene :)

Tilmeldt 1. Jul 15
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 12:19

...og hvis firmatelefonen så også tages med hjem, skal der også betales 2600?

Har telefontider, hvilket foregår på min privat adresse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20

Sofiega:

Jeg skærer det lige ud i pap, som jeg forstår det :)

Privat telefon, som jeg bruger i firma, og lader firmaet betale for = 2600 kr ekstra

Telefon registreret i firmaets navn = kun udgifter til abonnement osv.

Er det nogenlunde rigtigt forstået?

Og tak for svarene :)

Eh? telefon som du har med hjem ( og det har du når du arbejder hjemmefra) som du lader firma betale - uanset kun telefonkøb eller kun abonnement - eller firma betaler begge, udløser skat af fri telefon som 2600 lagt på din personlige udgift

Eneste måde at undgå skat af fri telefon er at firmaet INTET betaler til en telefon som opholder sig i hjemmet - hverken køb eller abonnement

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)