Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedssalg, salgsmateriale og budrunde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på Amino-forummet,

Min partner og jeg står overfor et forhåbentligt godt salgsforløb af vores catering-virksomhed. Efter en del overvejelser, er vi endt med følgende fremgangsmåde for salget:

- Screene markedet for potentielle købere.

- Fremsende salgsmateriale.

- Sætte virksomheden til salg på f.eks. Amino's virksomhedsbørs.

- Afvente bud fra potentielle købere.

- Vælge køber og afvikle salg.

Vi er dog lidt på bar bund med hvad et salgsmateriale skal indeholde og håber der sidder andre iværksættere her på forummet, som har gode inputs og/eller har mulighed for at fremsende salgsmateriale til inspiration?

Vi har læst flere artikler ang. prisfastsættelse af virksomheder og søgt professionel hjælp på området, dog uden held med at komme frem til en pris. Derfor ønsker vi at potentielle købere byder ind og at vi på baggrund af det kommer frem til en salgspris. Er der nogen faldgrupper vi skal være opmærksomme på ved en sådan budrunde?

Ser frem til at læse jeres input :)

Mvh MRS

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:13
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 19:39

Hej John Hannover,

Vi har nu benyttet megen tid på at læse artikler og udarbejde et salgsmateriale, men eftersom vi ikke har nogen erfaring med salg af virksomheder, ønsker vi at en erfaren person vil kigge salgsmaterialet igennem. I den forbindelse kom vi til at tænke på dig. Med dine mange artikler på området, fornemmer vi at du i stor stil har erfaring med præcist dette og ville kunne rådgive os.

Er det noget du vil være behjælpelig med?

Mvh MRS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

jeg har ikke en sådan rådgivningsvirksomhed og af den grund - ikke rådgiver forsikring, og derfor kan jeg ikke tilbyde noget her. Jeg har bestemt erfaring efter køb og salg af rigtigt mange virksomheder, men det er der masser af folk herhjemme der har. Prøv evt at søge www.agera.dk efter rådgiver ved virksomhedshandel og få PRIS for en samtale og gennemlæsning af materiale.

Gør ud fra i måske har læst denne http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/tanker-ved-kb-eller-salg-af-mindre.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 17:51

Hej John,

Du skal have mange tak - vi giver det et forsøg på Agera :)

Og ja, vi har læst artiklen du linker til og har også brugt mange af pointerne. Vi er dog meget i tvivl om prisfastsættelsen.

Mvh MRS

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 15:33

Hej John,

Det slog mig at du skriver du ikke har et rådgivningsfirma og at du af den grund ikke rådgiver. Vi er som sådan ikke ude efter et egentligt rådgivningsfirma, men i større grad en erfaren person som kan gennemlæse materialet og kommentere på eventuelle mangler og rettelser. Vi vil ikke placere noget ansvar på dine skuldre, men har som nævnt brug for en uvildig gennemgang af materialet og mener derfor det stadig kunne være interessant, såfremt du kan finde tiden dertil.

Mvh Mads R. Svendsen,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06

det hænger lidt sammen med - intet rådgivningsfirma - ingen ansvarsforsikring - fakturerer ikke mine ydelser - Det jeg laver, når jeg laver noget ud over noget helt andet som intet har med rådgivning at gøre, er alt sammen honorararbejde - bestyrelse og lignede - så for at gøre det let for mig, takker jeg nej til alt som ikke er egentligt honorararbejde. 

rigtig god vind med det i alle fald

vh John H

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 17:14

Du skal have mange tak John.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)