Jeg har overvejet at satse en del på at sælge på ebay. Er der nogle herinde som har erfaring med som firma at satse massivt på SALG (ikke køb) via ebay (som salgskanal) - evt med en såkaldt ebay-shop. Jeg formoder at mine varer lettest vil kunne sælges i Tyskland. Skal jeg så sætte varen til salg på ebay.com (der vel som udgangspunkt omfatter alle lande?) eller på ebay.de, som vel henvender sig til tyske købere eller er det ligegyldigt? Jeg har i forbindelse med overvejelser omkring salg til Tyskland også tænkt på om det var værd at oprette et lille tysk selskab( fx i form af et tysk "U-selskab"), således at man fremstår som tysk sælger og således måske opnår større troværdighed og bedre salg over for det store antal tyske E-bay-kunder, som måske helst vil handle med et tysk selskab og købe fra Tyskland. Jeg bor i DK, men tæt på grænsen, så vil godt kunne afsende varer fra Tyskland. Jeg er ret god til tysk, så sprogmæssigt vil det ikke volde mig problemer. Jeg har hidtil ikke solgt via ebay, men kun som privat køber købt nogle enkelte ting derinde - alt sammen uden problemer. Er der nogen eksperter herinde mht SALG via ebay ville jeg måske også være interesseret i lidt konsulent-rådgivning fra vedkommende. Mvh Klaus
|
Hvis du vil sælge til tyskere, skal annoncer mm være på tysk. Derfor bør du se bort fra Ebay.com, da de færreste tyskere leder der, og i stedet fokusere 100% på Ebay.de...
Det vil nok være en fordel, hvis du opretter et tysk selskab, da du dermed kan sende til tyske priser, evt give gratis fragt, som mange tyske firmaer gør... Men et tysk UG, GmbH eller AG er alle underlagt revisionspligt, de er meget oldschool i Tyskland på den front, og det er rigtig dyrt i revisions omkostningerne. Så igen skal du opveje om den billigere fragt er det værd vs omkostningerne til et selskab i drift...