Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med SALG på ebay - Ebay-ekspert søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet at satse en del på at sælge på ebay. Er der nogle herinde som har erfaring med som firma at satse massivt på SALG (ikke køb) via ebay (som salgskanal) - evt med en såkaldt ebay-shop.

Jeg formoder at mine varer lettest vil kunne sælges i Tyskland. Skal jeg så sætte varen til salg på ebay.com (der vel som udgangspunkt omfatter alle lande?) eller på ebay.de, som vel henvender sig til tyske købere eller er det ligegyldigt?

Jeg har i forbindelse med overvejelser omkring salg til Tyskland også tænkt på om det var værd at oprette et lille tysk selskab( fx i form af et tysk "U-selskab"), således at man fremstår som tysk sælger og således måske opnår større troværdighed og bedre salg over for det store antal tyske E-bay-kunder, som måske helst vil handle med et tysk selskab og købe fra Tyskland.  Jeg bor i DK, men tæt på grænsen, så vil godt kunne afsende varer fra Tyskland. Jeg er ret god til tysk, så sprogmæssigt vil det ikke volde mig problemer.

Jeg har hidtil ikke solgt via ebay, men kun som privat køber købt nogle enkelte ting derinde - alt sammen uden problemer.

Er der nogen eksperter herinde mht SALG via ebay ville jeg måske også være interesseret i lidt konsulent-rådgivning fra vedkommende.

Mvh Klaus

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:55

Hvis du vil sælge til tyskere, skal annoncer mm være på tysk. Derfor bør du se bort fra Ebay.com, da de færreste tyskere leder der, og i stedet fokusere 100% på Ebay.de...

Det vil nok være en fordel, hvis du opretter et tysk selskab, da du dermed kan sende til tyske priser, evt give gratis fragt, som mange tyske firmaer gør... Men et tysk UG, GmbH eller AG er alle underlagt revisionspligt, de er meget oldschool i Tyskland på den front, og det er rigtig dyrt i revisions omkostningerne. Så igen skal du opveje om den billigere fragt er det værd vs omkostningerne til et selskab i drift...

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:09

Hej Fashion-Seller

Mange tak for dine svar/input..

Jeg er helt klar over at annoncerne skal være på tysk osv. Det er ikke noget problem.

Da jeg ikke bor så langt fra grænsen, vil jeg sagtens fysisk kunne afsende pakkerne fra Tyskland (og dermed evt også kunne give gratis fragt), hvis man kan det, altså jeg mener, (hvis jeg IKKE opretter tysk selskab)

at udfylde labels osv helt normalt, med dansk afsender og tysk modtager og så fysisk afsende pakkerne fra et tysk postkontor fx i Flensborg-området.

Er det lovligt?

Jeg kan umiddelbart kun se at det kan give problemer ved evt returforsendelser.

Med hensyn til revisionspligt for et UG-selskab (og dermed dyre revisonsomkostninger), så har jeg ikke kunnet finde noget omkring revisionspligt.

Tværtimod står der her at "De fleste tyske selskaber har ikke revisionspligt", http://tyskrevision.com/revision/

Eller tager jeg fejl?

mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:36

Piager:

Da jeg ikke bor så langt fra grænsen, vil jeg sagtens fysisk kunne afsende pakkerne fra Tyskland (og dermed evt også kunne give gratis fragt), hvis man kan det, altså jeg mener, (hvis jeg IKKE opretter tysk selskab)

at udfylde labels osv helt normalt, med dansk afsender og tysk modtager og så fysisk afsende pakkerne fra et tysk postkontor fx i Flensborg-området.

Er det lovligt?

Det bliver alt for dyrt. Du kommer til at betale over dobbelt pris på fragten i forhold til, hvis du har en konto hos f.eks DHL, UPS, GLS mm. Dertil kommer omkostningerne til kørsel mm. 

Umildbart kan det ikke betale sig, når du holder det op imod, at konkurrencen på prisen er endnu hårdere i Tyskland end i DK...

Om det er lovligt, det ved jeg ikke. Men hvis jeg kørte til DK og sendte mine pakker, så blev jeg skattepligtig i DK...

Piager:

Med hensyn til revisionspligt for et UG-selskab (og dermed dyre revisonsomkostninger), så har jeg ikke kunnet finde noget omkring revisionspligt.

Tværtimod står der her at "De fleste tyske selskaber har ikke revisionspligt", http://tyskrevision.com/revision/

Eller tager jeg fejl?

Sorry det var mig, som skrev forkert. Der er ikke revisionspligt, men du kan næppe selv udfylde de tyske angivelser. Bare ved bogføring er der over 1000 forskellige kontoer i Tyskland, hvor det er meget mere simpelt i DK...

Bare at lave en selvangivelse korrekt hernede er en jungle, så det får jeg f.eks også min revisor til. Så uanset hvordan og hvorledes, hvis du ikke vil have problemer eller spilde masser af timer, og her menes seriøst masser af timer på Finanzamt, de har unlimited timer til rådighed virker det som om, så skal du have en revisor ind over. Og det koster. 
Hvis du synes det er dyrt i DK, så gang lige prisen med 2-3, så har du de tyske omkostninger...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)