Selv om du har opført dig som den voksne og professionelle part i denne handel er det desvære ingen garanti mod at modparten opfører sig på samme måde. Måske skulle du overveje at tage John''s råd fra tidligere og tage varen retur og give kunden sine penge retur. Jeg er godt klar over det er træls at måtte tage et tab (rent økonomisk) men til gengæld kan du ligge denne episode bag dig og komme videre. |
Selvfølgeligt vil han ikke betale for materialer hvis ham returnerer varen. Du kører fast i det her, og får i mine øjne for meget besvær ud af ikke at tage tabet. Det er desværre sådan, når man er virksomhed, og det er jo det du har optrådt som, at man kan få gevinst og man kan få tab. Du skal bare be om varen retur og så betale pengene retur og komme videre i sagen, med mindre vi taler om noget der kan virke ruinerende.Urte:sagen er nu at han fik sin vare - det valgte han selv da han fik tilbuddet om penegene tilbage, eller at få sin vare med rabat og at jeg så ikke skulle høre/ordne mere ved den.
Alligevel kontakter han mig 3-4 timer efter han modtog, og siger han vil have pengene retur.
hvordan står jeg? Jeg ved at nægter jeg ham det - gav ham chancen tidligere, så vil han blive rigtig dum at høre på, så jeg overvejer bare at gøre det da jeg simpelhen er ved at blive sindssyg i mit hoved af at høre på ham.varen har jo kostet noget i materiale indkøb, og det er det eneste der ærger mig ved at betale ham alt tilbage - jeg mister penge. jeg ved bare at hvis vi aftaler at han skal betale mat. udgifter men ikke for selve arbejdet, så stejler han igen
Du kan så se om du kan forbedre varen og sælge på anden vis, billigt og dermed få materialeprisen ind
Det er mit råd
VH john Hannover