Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Står i dilemma

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Urte:

varen har jo kostet noget i materiale indkøb, og det er det eneste der ærger mig ved at betale ham alt tilbage - jeg mister penge. jeg ved bare at hvis vi aftaler at han skal betale mat. udgifter men ikke for selve arbejdet, så stejler han igen.

han er en ondskabsfuld person som truer en med det ene og det andet (at hænge mig ud for at være nederen - til trods for jeg hele tiden har været moden, og ikke skrevet/gjort noget der har været værd at hænge ud for) hvis man ikke gør hvad han siger.
Er der nogle der har været udsat for det? hvad er bedst at gøre? jeg er psykisk medtaget af hans angreb, og har haft et par grædeture i dag i frustration over jeg føler mig så angrebet.

Selv om du har opført dig som den voksne og professionelle part i denne handel er det desvære ingen garanti mod at modparten opfører sig på samme måde. 

Måske skulle du overveje at tage John''s råd fra tidligere og tage varen retur og give kunden sine penge retur. Jeg er godt klar over det er træls at måtte tage et tab (rent økonomisk) men til gengæld kan du ligge denne episode bag dig og komme videre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39

Urte:

sagen er nu at han fik sin vare - det valgte han selv da han fik tilbuddet om penegene tilbage, eller at få sin vare med rabat og at jeg så ikke skulle høre/ordne mere ved den.

Alligevel kontakter han mig 3-4 timer efter han modtog, og siger han vil have pengene retur.
hvordan står jeg? Jeg ved at nægter jeg ham det - gav ham chancen tidligere, så vil han blive rigtig dum at høre på, så jeg overvejer bare at gøre det da jeg simpelhen er ved at blive sindssyg i mit hoved af at høre på ham.

varen har jo kostet noget i materiale indkøb, og det er det eneste der ærger mig ved at betale ham alt tilbage - jeg mister penge. jeg ved bare at hvis vi aftaler at han skal betale mat. udgifter men ikke for selve arbejdet, så stejler han igen

Selvfølgeligt vil han ikke betale for materialer hvis ham returnerer varen. Du kører fast i det her, og får i mine øjne for meget besvær ud af ikke at tage tabet. Det er desværre sådan, når man er virksomhed, og det er jo det du har optrådt som, at man kan få gevinst og man kan få tab. Du skal bare be om varen retur og så betale pengene retur og komme videre i sagen, med mindre vi taler om noget der kan virke ruinerende.

Du kan så se om du kan forbedre varen og sælge på anden vis, billigt og dermed få materialeprisen ind

Det er mit råd

VH john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:01

Urte:
Er der nogle der har været udsat for det? hvad er bedst at gøre? jeg er psykisk medtaget af hans angreb, og har haft et par grædeture i dag i frustration over jeg føler mig så angrebet.

Vi prøver da af og til at den slags forsøger at presse os til at give dem det hele gratis. Men man kan jo kun forklare dem hvordan det hænger sammen i den virkelige verden og så komme videre. Du bliver simpelt hen nød til at blive hård og kontant over for den slags ellers skal du finde noget andet og lave.

Hvor stor et beløb er det egentlig det drejer sig om ?. Har du bedt om varen retur ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:22

Jeg vil sige, det kommer an på beløbets størrelse du taber på det om du måske bare skal hoppe i det kolde vand og refundere.

Hvis det går dig så meget på er det nok det bedste for dig at gøre det og så ellers komme videre, nogle gange er det bare den bedste løsning.

Held og lykke med det.

//Kim

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)