Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere besøgende: Jul eller SEO?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vores glasperle-biks oplever i øjeblikket en voldsom stigning i besøgstallet. Jeg har lavet lidt SEO indenfor de seneste måneder, men det er småting. Mistanken går derfor på den begyndende julehandel. Hos os er udviklingen i antal besøgende fra søgemaskine-søgninger som angivet herunder. 

Uge 40  100%
Uge 41 111%
Uge 42 107%
Uge 43 114%
Uge 44 106%
Uge 45 108%
Uge 46 171%
Uge 47 235%
Uge 48 237%
Uge 49 463%

Vores pakkekalender er godt nok et nyt tiltag, men den henvender sig primært til vores faste kunder, og de finder os typisk ikke gennem søgemaskine-søgninger. Det kan i hvert fald kun forklare en mindre del af stigningen. Hvordan opfører besøgstallet sig i andre web-shops med oplagte julegaveideer?

Mvh. Jakob
Lind Tolborg Design

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:11

Hvis der ikke var sket en fordobling af dine besøgstal ville jeg ikke kunne forstå det. Men jeg syntes faktisk det ser meget fornuftigt ud, da pandora og de andre typisk er noget som bliver sprøjtet ud til jul og konfirmation. Så jo jeg vil mene at dine tal ser meget fornuftige ud med henblik på sæsonen Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 22:20

Ja, specielt søgeordet Pandora er blevet mangedoblet over de seneste uger. Jeg så en kortvarig stigning i oktober, da Kasi Group offentliggjorde deres sponsorat af Brøndbys superligahold. Kasi Group er jo distributør af Pandora i Tyskland og et par andre lande. Stigningen nu er dog noget større og breder sig over mange flere søgeord.

Det kom bare bag på mig, at stigningen kommer allerede nu. Det hænger nok sammen med, at kvinder køber julegave ca. en måned tidligere end mændene Smile

Mvh. Jakob
Lind Tolborg Design

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:33

Hej Jakob

Jeg har kontakter til legetøjsbutikker og de fortæller at besøgene er nærmest eksploderet i uge 47 og 48.

På AdWords er mine klik på legetøj også øget fra ca. 25 til 80% af totalen i disse uger.

Det stemmer jo helt fint med dine tal Big Smile 

kids-domain.dk

Jørgen Christensen

jfc
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 16:52

Tja, så er det jo kedeligt, at vi nok kommer til at melde alt udsolgt inden jul. I stedet må jeg bruge tiden op til jul på en mental omstilling tilbage til et mere normalt besøgstal. Man bliver jo hurtig forvent Embarrassed

Mvh. Jakob
Lind Tolborg Design

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 00:02

Hov, det kan også være en effekt af, at vi blev optaget i dmoz.org i slutningen af november Smile

Mvh. Jakob
Lind Tolborg Design

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:58

Har du ikke Google Analytics (gratis) eller en anden form for tracking-program installeret, så du kan måle hvorfra dine besøgende kommer?

Dette ville hvertfald gavne dig rigtig meget i dit arbejde med webshoppen, da du derved kan måle effekten af de tiltag du laver.

// Jesper Skov

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 19:41

Jesper Skov:
Har du ikke Google Analytics (gratis) eller en anden form for tracking-program installeret, så du kan måle hvorfra dine besøgende kommer?

Jo, jeg bruger Google Analytics, og jeg holder også øje med, hvor godt hjemmesiden ligger på Google på udvalgte søgeord. I starten af november lå den nr. 10 på Pandora og en måned senere nr. 5. Tilsvarende marginale ændringer til den positive side kan ses på en række andre søgeord, selvom min SEO-indsats i oktober og november har været begrænset.

I løbet af november steg antallet af besøgende på hjemmesiden overraskende meget, men der er lidt for mange parametre til, at jeg kan gennemskue den primære årsag:

• Flere søgninger pga. julesalg
  • Forbedrede placeringer på Google (måske en dmoz-effekt)
  • Vores pakkekalender

Jeg ville høre om andres erfaringer, for at bedømme om julesalget giver så mange flere søgninger. Jeg hælder selv til, at det er den primære årsag.

Mvh. Jakob

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)