Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan overskud gå til indkøb?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en nystartet enkeltmandsvirksomhed, som jeg har ved siden af mit studie. Jeg har ingen intentioner om at trække penge ud til mig selv de første 1,5-2 år. Såfremt jeg bruger alle pengene til nye indkøb, vil jeg jo så ikke have noget overskud at betale skat af. 

Såfremt jeg ikke bruger alle pengene til nye indkøb og dermed får et overskud i virksomheden, vil jeg så skulle betale normal skat og AM-bidrag af disse?

Vil der være en gevinst at hente, hvis jeg laver en virksomhedsordning, så jeg kun betaler 24% ish af overskudet?

Håber der er en som kan gøre mig lidt klogere på hvad der er mest optimalt.

Mvh

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej varekøb er ikke en udgift. Det er de penge værd du har givet for varen og dit varelager skal derfor altid flyttes fra indkøb til varelagerværdi - mindst ved årsskifte.

Det er i det hele taget generelt i mine øjne en elendig ide at fokusere på at undgå overskud - også ved køb af f-eks. småaktiver. Det bider så let sig selv bagi, og aktiverne ejers af virksomhed og skal så købes ud ved salg eller lukning. Køb de ting du absolut skal bruge, og som sagt - varer er ikke en udgift - og ikke andet, og vær så tilfreds med at skabe overskud  som er det du kan vokse af. Desuden skal jo netop overskud være målet, så man ikke pludseligt kan få underkendt fradrag men bare køb det du mener er vigtigt for drift og overskud - og varer ud fra om du behøver dem på lager og slet ikke for at spare skat, for det kan man ikke

VSO er en fordel hvis du betaler topskat og dermed vil fordele overskud eller nogen gange i forhold til SU, ellers er det ikke en fordel generelt men kan koste i revisor og fejl + kan reelt forhøje topskatterisiko brugt forkert

Du bør overveje en online bogholder, for ikke at komme til betaler forkert skat eller tro forkert om regnskab og fradrag- Det er surt at blive overrasket ved regnskabstide  så enten sæt dig godt ind i alt, eller brug nogle hundrede kroner (set til 400) om måneden på en online regnskabsperson der følger ting op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super! Tak for svaret John

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)