Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster privatundervisning??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Landskrona
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det her har så ikke rigtig noget med iværksætteri at gøre, men jeg tænkte her måske var nogen med erfaring indenfor privatundervisningens verden.

Jeg er ved at skaffe privat sprogundervisning til mine børn, og synes egentlig at 350,- i timen er lige i overkanten. Det er jo formodentlig ikke noget, der bliver betalt skat af...

Er det mig, der er pivet??

Er det sådan priserne er??

Lad mig høre....

V.h. Lise

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:31

Det kommer an på niveauet... Hvis det er folkeskoleniveau mener jeg at det burde kunne gøres til det halve hvis det ikke er en som har det som job. Men det afhænger naturligvis af om der bliver betalt skat af dem, for så er 350 nok ikke for meget...

Men skal være ærlig at sige at jeg kender intet til området, ud over at jeg selv underviste lidt på handelsskole niveau dengang jeg selv gik på skolen, men det fik jeg kun en middag for, så så billigt slipper du nok ikke :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Jeg er blevet tilbudt statistikundervisning af en professor for 250 kroner/timen, og tror heller ikke det var noget han ville have oplyst til SKAT. Jeg fik nu også en 9'er uden hans hjælp, så det var godt nok jeg sparede den udgift.

Du kan finde universitetsstuderende, der tilbyder hjælp med erhvervsøkonomi på HH-niveau for 100kr/timen.

Så mon ikke det har noget med uddannelsesniveau/kvalificering at gøre? Udover udbud og efterspørgsel. En med sproget som modersmål, kan sikkert overtales til at undervise billigere - men så mangler der jo også de pædagoiske lærdom.

350 kr/sort, lyder dog som en faens god løn. Det svarer til en månedsløn på 20.000 plus 12,5% feriepenge, på under 2 timers daglig arbejde.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 20:22

Hvis din underviser er ekspert i sprog og har undervisningserfaring, så er timeprisen ikke ublu - vel og mærke hvis det opgives til Skat. Er det kulravende sort, er det alt for dyrt.

Men til den pris bør du altså også kunne finde en dygtig underviser. En med erfaring i sprogundervisning, også på privat basis. Der er altså stor forskel på at undervise en hel klasse og så sidde med en eller to elever - og på om det er børn eller voksne man underviser.

Det kan desuden være en fordel hvis man kan finde en underviser, der har kendskab til både det sprog man underviser samt modersmålet. Det gør det lettere at fokusere på de områder der skal arbejdes med.

Så kan du finde en person med de kvalifikationer ville jeg ikke være betænkelig ved prisen.

Fra Landskrona
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:37

Hej igen!

1000 tak for jeres respons!

Det handler om 2 børn i 2. og 3. klasse. Læreren har mange års erfaring i at undervise i skoleklasser og er så vidt jeg kan se en ganske udmærket underviser. Jeg tænkte bare der måtte være et vist forhold mellem den timeløn han får i sit faste job og den timeløn jeg skal gi´ ham. I det her tilfælde er det 60% oveni hatten. Og så er der jo det med skatten..

Jeg tror jeg vil ta en ny runde lønforhandlinger

V.h. Lise

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)