Nu spørger du i et iværksætterforum, og i startup-verdenen er .NET nærmest ikke eksisterende. Jeg kender kun ganske få, som anvender Microsoft teknologi, og de ville alle ønske at de kunne have været fri. Resten af Danmark kan meget vel være bundet op på Microsoft.
Jeg har lidt modsatte oplevelse, som jeg ser det trives .Net i bedste velgående i iværksætter virksomheder f.eks. hos Dinero, Godream, Planday, Amino etc.
Det giver også god fornuft, for en vækst virksomhed, så er adgang til kompetent arbejdskraft alfa og omega. Det er i forvejen svært, at skaffe dygtige og erfarne folk, og det bliver selvfølgeligt endnu sværere, hvis man vælger en af de mindre udbredte platforme.
København har et ret godt .Net community, der er masser af meetups med fordrag og sociale sammenkomster. Ved disse events er der også en del udviklingschefer, der kigger efter nye medarbejdere.
Jeg har selv været i .Net verdenen i 14 år, og den har været rigtigt god imod mig, budt på en masse spændende opgaver og en rigtigt fin indkomst.
Måske er det derfor jeg er lidt farvet, men jeg syntes faktisk .Net er den mest spændende teknologi stak lige nu, selv er jeg i gang med Xamarin til at lave næsten native mobile apps, der virker cross platform, derudover leger jeg lidt F# til noget machine learning i fritiden.
.Net er fantastisk til lidt større projekter, hvor det er væsentligt at projektet kører korrekt. Hvis man heller vil lave mindre opgaver, så kan det godt virke lidt tungt.
Her kan PHP faktisk være et bedre bud.