Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det med produktbilleder... Må jeg bruge fra konkurrerende webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har ikke mine varer på lager endnu, og har derfor ikke haft mulighed for at tage mine egne produktbilleder. 

Er det "ok" at bruge billederne fra en konkurrerende webshop, indtil jeg har mulighed for at tage mine egne?

Vh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Absolut NEJ - du må slet ikke bruge billeder andre har taget - ikke engang f.eks. apples egne af deres telefoner. Totalt no-go - Kun med fotografens tilladelse/ophavsrelttighedshaverens - eller dine egne

vh John Hannover

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:37

Nu skriver du ikke hvilke produkter det omhandler men en hel del producenter har på deres hjemmeside produktbilleder som du må bruge.

Husk dog at læse betingelserne for brug grundig igennem, da der mange gange er nogle undtagelser/betingelser og er du i tvivl – så la vær!

Søren

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30

Det koster fra 3-5.000 kr pr billed i kompensation, hvis de starter en sag imod dig, så det er ikke noget, jeg vil anbefale, to be hornest...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren H:

Nu skriver du ikke hvilke produkter det omhandler men en hel del producenter har på deres hjemmeside produktbilleder som du må bruge.

Husk dog at læse betingelserne for brug grundig igennem, da der mange gange er nogle undtagelser/betingelser og er du i tvivl – så la vær!

bare trådstarter ikke tror, at det er grønt lys for bare at bruge billeder fra producenters hjemmesider, eller deres pressefotos kommercielt - Gør det ALDRIG uden at ha skriftligt ok med mindre det står lysende klart, at alle må bruge billederne kommercielt - hvad man næsten aldrig må

vh John H

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:27

Cookie - John Hannover:

Søren H:

bare trådstarter ikke tror, at det er grønt lys for bare at bruge billeder fra producenters hjemmesider, eller deres pressefotos kommercielt - Gør det ALDRIG uden at ha skriftligt ok med mindre det står lysende klart, at alle må bruge billederne kommercielt - hvad man næsten aldrig må

vh John H

Sådan skulle det heller ikke forstås J

Men ved mange producenter søger /beder du om at få login til deres produkt foto arkiv og kan få tilladelse til at bruge dem til den konkrete hjemmeside.

Det er vel også muligt at du kan stille krav til din leverandør om at de stiller billede materiale til rådighed

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13

Søren H:

Men ved mange producenter søger /beder du om at få login til deres produkt foto arkiv og kan få tilladelse til at bruge dem til den konkrete hjemmeside.

Det er vel også muligt at du kan stille krav til din leverandør om at de stiller billede materiale til rådighed

jep - men man skal søge tilladelse. Mange tror, at når der er pressefotos og andet på en producents hjemmeside, så må man som sælger bruge dem og det må man IKKE

Ja du kan stille krav til leverandøren MEN pas på, for mange i Kina vil bare tage et billede fra nettet af en Iphone, og ansvaret er DIT. Du kan naturligvis føre retssag i schenzen eller andet sted i Kina, men regn ikke med at det er let. Det er let nok hvis man - igen bliver vi i Apple - køber direkte fra Appel, at kræve billeder, men langt mere vanskeligt (læs umuligt) hvis det er fra denne verdens alibabaer

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)