Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Niche Portal

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i samarbejde med min kommune igang med at udvikle en portalløsning der har en meget specificeret målgruppe.

Portalen financieres via midler fra kommunen samt evt. EU. Derudover har jeg været så heldig så jeg selv modtager indtægter fra evt. annoncører/sponsorer.

De første 3 sponsorer har meldt sig men jeg har endnu ikke meldt en pris ud da jeg intet begreb har på prissætning af banner reklamer.

Det som sponsoren får er en fast banner reklame for en periode på et år og jeg regner med at der bliver mellem 30-40 sponsorer.

Portalen forventes udbredt til andre kommuner i løbet af 2009 hvis den bliver en succes.

Er det for meget at forlange mellem 10.000 - 15.000 pr. banner pr. år.

Det skal bemærkes at de 3 sponsorer der har meldt sig hører til landets største virksomheder men det er heller ikke meningen at portalen skal være en guldgrube.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:43

Hej Keld,

Lyder som et spændende projekt og det er jo altid herligt at have penge med i starten, både for sponsorer og kommune og måske EU. Spændende.

Det er jo altid svært at sætte prisen, når du ikke skriver mere om målgruppen og hvordan sponsoratet optræder, herunder forventning til trafik. Det lyder som om, at de sponsorer der er med ønsker at være med for at ”støtte den gode idé/sag”, eller hvordan?

10tkr-15tkr er ikke meget for et helt år, men hvis de skal dele pladsen med 30-40 andre sponsorer, er prisen nok i overkanten. Men jeg tror jeg ville sælge det som ”bliv en del af dette spændende projekt, og se hvad der sker”. Evt. lav en kort aftale på 3-6 måneder.

De Bedste Hilser Mike

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:54

Ja det ser egentlig meget godt ud. Mht. EU midler har vi lige igangsat ansøgningen igår og den er meget meget usikker. 

Et sponsorat betyder at virksomheden betaler et nærmere aftalt beløb, samtidig stiller virksomheden nogle ressourcer til rådighed som har relevans for målgruppen.

Virksomheden får et lille bitte logo på siderne + en banner

At virksomhederne vil være med skyldes 2 ting;

• ideen er god
  • deres konkurrenter er med

Hvis jeg laver kortere aftaler kan jeg nok få mere men så skal jeg også bruge mere tid på at sælge.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:59

Ja, det kan tage tid at få fingrene i EUs mange kasser :-).

Jeg vil nu stadigvæk anbefale dig at lave kortere aftaler, da der så er et vurderingsgrundlag. Men kan også godt forstå at du vil have længere aftale, da der er mere i samarbejdet end "bare" reklame.

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)