Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til ApS - Oprette "holding" nu eller senere?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er tre venner der fornyligt har startet et I/S selskab. Nu overvejer vi så at lave det om til et APS i stedet. I den forbindelse har vi snakket om hver at oprette et "holding" selskab - Også med henblik på, hvis vi senere ville oprette flere selskaber.

Mit spørgsmål lyder så:

Kan man oprette et ApS nu og så SENERE oprette "holding" uden nogen særlige udgifter i forhold til at oprette "holding" NU samtidig med vi laver vores I/S om til ApS?

Tanken lyder på, at SENERE vil vores ApS forhåbentligt være mere værd - Vil dette så medføre at det bliver tilsvarende dyrere at oprette vores "holding", der jo skal købe andel i vores ApS?

Andet? 

Håber på svar her da jeg intet har kunne finde om netop den her situation.

Mvh Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Nu ved jeg ikke hvor megen aktivitet i har haft i interessentskabet. Eventuelt kunne blot lukke dette og så gøre følgende :

1. lave et holdingselskab hver, kapitalkrav 125.000 pr selskab.

2. holdingselskaberne stifter så sammen et driftsselskab, dvs hvert holdingselskab indskyder 1/3 af 125.000 til stiftelse af driftsselskabet. Der kan bruges af de penge i brugte til at lave hvert jeres holdingselskab.

3. husk at få lavet en anpartshaveroverenskomst, der regulerer jeres ejerandele i driftsselskabet.

Alternativt skal i/set omdannes til aps, og det skal så undersøges om der kan ske en anpartsombytning med efterfølgende spaltning, så i hver får et holdingselskab. det er mere besværligt og dyrere.

som nævnt er der forbehold for oplysninger, jeg mangler. du er velkommen til at ringe eller maile, U/b, også for et tilbud vedr etablering af selskaberne.

vh Jon, jst@lett.dk 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)