Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed, forkskellige spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er.

Jeg har længe gået med idéen om at starte min egen webshop, jeg er stadig ved at tænke på det hele, men jeg vil meget gerne have nogle ting klar før jeg begynder og se om det er en mulighed.

Hvilken virksomheds form?

Hvor meget skal man regne med at skulle starte op med? Rent finans tænkene, 10k, 20k - jeg står selv for hjemmeside/webshop - så rent lager, markedsføring og generel opstart. (ved godt det kommer an på indkøbsprisen på produkterne)

Hvor meget "koster" det at oprette og have en virksomhed, altså - vil jeg godt kunne oprette en virksomhed også først starte min webshop om 4 måneder?

Er der nogen der har nogle links til geniale og informations givende blogs omkring opstart, problemer osv?

Tusinde tak på forhånd

- Kaare

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46646
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49

Hvis du starter personlig virksomhed koster det intet - ud over du skal registrerer moms som 0 hvis du er momsregistreret, Du kan dog også stifte PMV som automatisk kan beholde samme CVR med moms den dag du har brug for det - dog vil du måske ha fordel af moms hvis du skal købe varer ind i sagens natur. Læs evt. Ebog om personlig virksomhed HER I LINK den vil kunne guide dig gennem den del uden fejl

Alternativt står selskab, så som IVS eller ApS som koster lidt mere i faste omkostninger og giver lidt mere adm. på visse punkter. Læs i så fald E-bog om IVS HER 

Læs også dette blogindlæg om forskel på virksomhed og selskab og fordele/ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Se hele min gratis blog med masser om at starte op, regnskab moms og andet http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

dine 10.000 - 20.000 kan bringe dig et stykke af vejen og måske også hele vejen, det er ikke til at sige sikkert ud fra det du skriver

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Mange tak for hjælpen John, jeg vil lige kigge på alle dine links når jeg har tid :)

Kan godt se det ikke er nemt at sætte pris når du ikke ved hvad produktet er endnu, det er simpelhen fordi jeg ikke selv er helt sikker på hvilke en af mine idéer jeg skal føre ud i livet :)

- Kaare

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)