|
Hej I dag har jeg fået ny firmabil Så skulle jeg betale den gamle ud ”Provenu vedr. Brugt bil” Hvad konto skal over på i dinero ? hk EMIL |
du må nok finde en online bogholder for man kan ikke svare ud fra det du skriver - det er ikke et spørgsmål der kan besvares ved at pege på en konto
Er du personlig virksomhed - så må det være en gulplade bil du har solgt og købt - da du ikke kan eje hvidpladebil i alm personlig virksomhed - er det papegøjeplade - blandet brug - også momsmæssigt helt forskelligt om hvidplade (ikke momsfradrag) eller papegøje
Er det i selskab eller VSO og hvidpladebil så er der en meget høj skat af fri bil. Det er du vel opmærksom op. Hvidplade bil i personlig virksomhed - hold den ude og få kørepenge som fradrag
Den gamle var ejet af firmaet også? Var den fuldt afskrevet? i så fald er det et alm salg og vel til forhandler som så udløser en evt indtægt i forhold til hvad den var afskrevet til - Du skal kende prisen for den brugte. Var den nedskrevet til 0 og du fik 20.000 kr for den - så er det en indtægt på 20.000 kr i genvundne afskrivninger som jeg lige ser det
Den nye er købt af firmaet også så - Koster den under 12.800 så afskrives på en gang koster den mere, så afskrives den med 25% af prisen indtil samlede afskrivninger er nede på 12.800
du bør stikke en online bogholder lidt så du ikke pludseligt står med håret ned ad nakken
vh John Hannover
Bliv gratis medlem