Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

om ny bil Hvad konto skal over på i dinero ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I dag har jeg fået ny firmabil

Så skulle jeg betale den gamle ud ”Provenu vedr. Brugt bil”                         

Hvad konto skal over på i dinero ?

hk EMIL

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du må nok finde en online bogholder for man kan ikke svare ud fra det du skriver - det er ikke et spørgsmål der kan besvares ved at pege på en konto

Er du personlig virksomhed - så må det være en gulplade bil du har solgt og købt - da du ikke kan eje hvidpladebil i alm personlig virksomhed - er det papegøjeplade - blandet brug - også momsmæssigt helt forskelligt om hvidplade (ikke momsfradrag) eller papegøje

Er det i selskab eller VSO og hvidpladebil så er der en meget høj skat af fri bil. Det er du vel opmærksom op. Hvidplade bil i personlig virksomhed - hold den ude og få kørepenge som fradrag

Den gamle  var ejet af firmaet også? Var den fuldt afskrevet? i så fald er det et alm salg og vel til forhandler som så udløser en evt indtægt i forhold til hvad den var afskrevet til - Du skal kende prisen for den brugte. Var den nedskrevet til 0 og du fik 20.000 kr for den - så er det en indtægt på 20.000 kr i genvundne afskrivninger som jeg lige ser det

Den nye er købt af firmaet også så - Koster den under 12.800 så afskrives på en gang koster den mere, så afskrives den med 25% af prisen indtil samlede afskrivninger er nede på 12.800

du bør stikke en online bogholder lidt så du ikke pludseligt står med håret ned ad nakken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)