Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

told eller ej.?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Er der nogen der kan give en liste eller regel for hvilke varer der kommer told på ved import fra Asien?

Jeg påtænker at importere læderaccesories, tasker ,punge mm. m

en kan ikke finde frem til en oversigt noget sted og ved derfor ikke hvad det kommer til at koste mig i told....

vh og tak Asger

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:44

Hej Asger,

Det er ikke så helt lige til at svare på.

Hvor er det du ønsker at importere fra? Du kan ringe til SKAT og høre om de kan oplyse dig den korrekte tarifkode for disse varer.

Jeg kan evt. tarifferer for dig med hvilken toldsats osv. varerne er underlagt. 

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:07

Hej igen,

Det drejer sig om læderartilker, accessories fra Pakistan

Jeg har ingen ide om hvad det vil koste i told.

I  første omgang vll det være i mindre mængder (dvs ikke container- niveau),

og jeg har set at UPS har nogle rimelige priser. Er der nogen der kan anbefale/ andre

kurerselskaber og oplyse hvordan man bedst sikrer sig at man for sine varer frem?

vh

Asger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 23:04

Hej

At tariffere en vare korrekt er i modsætning til hvad mange tror ikke nogen let opgave, faktisk så svær at rigtigt mange speditører ikke gør det korrekt.  Udfra dine spørgsmål virker det lidt som om at du lige har fået en fiks idé med at starte lidt import op, og forventer at vi giver dig hele løsningen. Så simpelt er det nu altså ikke, for det er et must at sætte sig ordenligt ind i tingene for ikke at blive snydt. Det er lige fra læderkvaliteter, garvening, forarbejdningskvalitet, kvalitetssikring af varerne, betaling, fragt, fortoldning, moms, købeloven, slagskanaler ..... osv.

Ravn

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:48

Hej Asger.

Om kvalitet på læder m.v. må du selv finde de rigtige folk. En rejse til landet for at besøge handelsfirmaer og/eller producenter må nok på det kraftigste anbefales. Husk at lave planlægningen hjemmefra.

Du kan selv checke toldtariffen ved at finde den varegruppe som kommer tættes på det du ønsker at importere se link http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Hvad angår UPS må du undersøge det nøje. Såvidt jeg ved er kun express levering fra Pakistan(gruppe 7) og listeprisen er ca. DKK: 1175,- for 10 kg, hvilket er meget dyrt. Du kan alliere dig med en af de speditører som har meget gods med UPS de giver rabat på op til 45% på priserne. Du kan også vælge luftfragt som typisk er billigere hvis dine producenter ligger omkring de store byer.

God fornøjelse Karsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)