Først og fremmest vil det være en god idé at undersøge hvilket CMS dine webshops benytter. Skriv det gerne herinde i tråden, ellers er det nærmest umuligt at give dig en vejledning omkring det.
Men grundlæggende må opgaven bestå i, at "side1"'s indhold skal eksporteres, for derefter at importeres på "side2". Alt afhængig af hvilket CMS-system benytter, kan løsningen på den opgave varierer meget.
Hvis jeg skal svare på dit spørgsmål, om hvordan du gør det nemmest - må det være, at betale for at få det gjort :-)
Et firma kan ikke have 2 CVR-numre. Ét firma er bundet til ét CVR-nummer, men kan have mutiple P-numre. Du fortæller at butikkerne sælger de samme varer, så der er ingen grund til at oprette et nyt P-nummer.
Det regnskabsmæssige har jeg ikke styr på, men vil skyde på at du betaler restancemomsen for den periode, som virksomheden stadig har haft et salg/udgifter indenfor. Efter den periode er afluttet, er virksomhedsmigrering fuldstændig.
Hvis selve virksomhedsfusioneringen ikke indebærer intern salg/opkøb mellem de 2 virksomheder, så ville ovenstående være tilstrækkelig. Er du i tvivl i forhold til lukning af virksomheden, i forhold til SKAT.dk, så ring til dem - de kan i hvert fald give dig den rette hjælp i forhold til det regnskabsmæssige.
Catchup: Vent med lukningen af 2. virksomhed, indtil alle produkterne er blevet importeret korrekt på den nye side.
Ydermere, i takt med lukningen af din 2. virksomhed, så sørg for at opsige alle forbundne abonnementer; det indebærer betalingsaftaler, betalingsgateway, m.v.
Er også i tvivl om hvordan jeg gør mht at "lukke" det ene cvr og oprette shop 2 under det første cvr
Som Jimmy skriver kan du ikke ha to enkeltmands, så du må lige forklare hvordan du har to CVR. Mener du to SE numre bare under samme hoved CVR og i så fald - har du to momsnumre?
Med to momsnumre skal du jo så sælge alt over fra den ene til den anden shop før lukning - og i så fald hvis det er total overtagelse - uden moms. Ligger det hele i samme virksomhed og moms, er det enkelere men du må checke om der er aftaler der ligger på den ene momsreg og andre på den anden
Alternativt er det ene måske sammen med en anden person og dermed I/S eller er der selskaber type IVS blandet ind?
HUPS RETTELSE: Det virker til det er to helt forskellige ejere - f.eks en ægtefælle eller sambo i den ene og dig i den anden. Her skal den ene så lukkes helt normalt - alle aktiver sælges videre ud, og hvis samlet, så uden moms. Når I er samlevende må det så også være vigtigt, at der nu ikke skabes nyt afskrvningsgrundlag for den ægtefælle/sambo der overtager, da det jo så gav nyt skattefradrag - her tror jeg en revisor skal ind over. I er tilsynedladende to personer med hver sin virksomhed men samtidigt sambo/ægtefælle - så pas på ikke nu at få skabt en ny skattefordel ved nye afskrivninger på noget der er afskrevet
Venlig hilsen John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER