Det er lige kommet ud, at det er blevet ulovligt at sælge løst-snus og pose-snus i Danmark og resten af EU på nær Sverige.
Danmark må som det eneste EU land gerne eksportere både løst og pose-snus til resten af EU.
Er det juridisk muligt, at jeg som dansker kan sælge snus, hvis jeg har en form for svensk "mellemmand", som står som ejer af firmaet, selvom det i realiteten er mig som er chefen??? (Svært formuleret spørgsmål)
(Jeg har delt dette spørgsmål før, bare med anden overskrift)
Er det juridisk muligt, at jeg som dansker kan sælge snus, hvis jeg har en form for svensk "mellemmand", som står som ejer af firmaet, selvom det i realiteten er mig som er chefen??? (Svært formuleret spørgsmål)
Hmm. I teorien ja.. Men det gør nok varerne meget dyrere, og det er besværligt.
Det "nemmeste" vil nok være at stifte en svensk firma, med svensk lager. Det samme ses jo f.eks. med kopimøbler. - Så ligger firmaet ganske enkelt i f.eks. England.
Håber det gav svar
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!
Det samme ses jo f.eks. med kopimøbler. - Så ligger firmaet ganske enkelt i f.eks. England.
den del er død i UK - nyere lovgivning - de sælger via hjemmesider i helt tredielande . UK har samme regler i princip som os om kopi møbler idag - men træder først 100% i kraft 2020 - skal dog implementeres løbende
Af samme årsag er leverancer utroligt langsomme og tvivlsomme og de tager ikke fuldt ansvar for ankomsten til DK (selv når det ikke skal gennem told) - og ligger idag meget skidt i alle anmeldelser
Sveriges snus regler i EU er en undtagelse Sverige har haft fra dag 1 de gik ind i EU på linje med danske regler om at udlændinge ikke må eje sommerhus i DK
Så hvad må jeg egentlig? Må jeg gerne få en svensk mellemmand og føre en forretning på det led, eller er ideen fuldstændig udelukket, fordi jeg er dansker og EU's regler er som de er?
Du skal nok undersøge via Sverige. Det er klart at du ikke må sælge det som dansk virksomhed. Som jeg ved det så er det som her fra nettet:
Portionssnus i Danmark er ulovligt at sælge
Det er lovligt at købe/importere portionssnus fra Sverige til Danmark
Det er lovligt at sælge LØS snus i Danmark
Det er såldes forskelligt om det er portionssnus (små portionsposer eller helt løst) Du må ikke sælge det i portions"poser" i DK fra DK men som det ser ud, gerne importere fra S
Løst snus må du så som det ser ud godt forhandle, men mon ikke det er portionssnus du vil ha fat i. Det vil kræve en svensk virksomhed står som sælger helt enkelt som jeg ser det. Du kan eje svensk selskab men det skal være svensk for at sælge portionssnus