God aften til alle jer her på Amino.. Har kigget en del på de krav der skal opfyldes for at etablere et aktieselskab, sådan som jeg har forstået det skal man ha' en indskudskapital på 500000 kr i form at kontanter eller værdier.. Mit spørgsmål er så: Hvis jeg er ejer af en ejendom som jeg ikke skylder penge i, og ejendommen har en offentlig ejendomsvurdering på 500000 kr (ikke salgs værdien) har jeg så mulighed for at benytte den som indskudskapital i et aktieselskab.. Med venlig hilsen Steffen |
Steffen_Nielsen:God aften til alle jer her på Amino..
Har kigget en del på de krav der skal opfyldes for at etablere et aktieselskab, sådan som jeg har forstået det skal man ha' en indskudskapital på 500000 kr i form at kontanter eller værdier..
Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg er ejer af en ejendom som jeg ikke skylder penge i, og ejendommen har en offentlig ejendomsvurdering på 500000 kr (ikke salgs værdien) har jeg så mulighed for at benytte den som indskudskapital i et aktieselskab..
Med venlig hilsen
Steffen
Hej.
Du KAN stifte en A/S for 125.000 (men stå hæfter du selv for de 375.000).
Du kan godt brug andet end værdier. - Som f.eks. et hus.
Spørgsmålet er mere, hvorfor du vil gøre det?
HVIS du gerne vil, så skal du have en revisor til at lave en vurdering på det, og så kan denne i samarbejde med en advokat lave stiftelse med dette "apportindskud".