Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kapitalkrav for et A/S

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften til alle jer her på Amino..

Har kigget en del på de krav der skal opfyldes for at etablere et aktieselskab, sådan som jeg har forstået det skal man ha' en indskudskapital på 500000 kr i form at kontanter eller værdier..

Mit spørgsmål er så:

Hvis jeg er ejer af en ejendom som jeg ikke skylder penge i, og ejendommen har en offentlig ejendomsvurdering på 500000 kr (ikke salgs værdien) har jeg så mulighed for at benytte den som indskudskapital i et aktieselskab..

Med venlig hilsen

Steffen   

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:57

Steffen_Nielsen:

God aften til alle jer her på Amino..

Har kigget en del på de krav der skal opfyldes for at etablere et aktieselskab, sådan som jeg har forstået det skal man ha' en indskudskapital på 500000 kr i form at kontanter eller værdier..

Mit spørgsmål er så:

Hvis jeg er ejer af en ejendom som jeg ikke skylder penge i, og ejendommen har en offentlig ejendomsvurdering på 500000 kr (ikke salgs værdien) har jeg så mulighed for at benytte den som indskudskapital i et aktieselskab..

Med venlig hilsen

Steffen   

Hej.
Du KAN stifte en A/S for 125.000 (men stå hæfter du selv for de 375.000).

Du kan godt brug andet end værdier. - Som f.eks. et hus.
Spørgsmålet er mere, hvorfor du vil gøre det?

HVIS du gerne vil, så skal du have en revisor til at lave en vurdering på det, og så kan denne i samarbejde med en advokat lave stiftelse med dette "apportindskud".

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Steffen_Nielsen:
ja - det kræver blot en revisorerklæring omkring værdien - som koster en del da revisor er ansvarlig i forhold til kreditorer hvis den var gal. Du kan også overveje at belåne ejendomme og kontantstifte i stedet. 

Du kan stifte med 25% af summen også, men skal så på anfordring være klar til hele tiden at indbetale det manglende og det skal frem gå af stiftelsespapirer

Du kan også overveje et ApS med kun 50.000 kr i kapitalkrav

vh John Hannover

Tilmeldt 23. Jul 15
Skrevet kl. 20:36

Har jeg forstået det rigtigt..? Vil det så sige at huset skal kunne sælges for 500000 kr for at jeg kan få en revisorerklæring på det.. altså det er ikke bare nok at den offentlige ejendomsvurdering lyder på de 500000 kr.. huset skal reelt set kunne indbringe det beløbet ved salg.. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:37

Det er helt korrekt ja :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Ja korrekt - Revisor skal indstå for at værdien er der fuldt ud og det betyder absolut sikker salgsværdi

vh John H

Tilmeldt 23. Jul 15
Skrevet kl. 00:20

Tusind tak Per og John.. Er glad for at i ville bruge et øjeblik af jeres tid, på at besvare mit spørgsmål..

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:47

Og så skal du også overveje om det er din private bolig, eller en ejendom som skal bruges i virksomheden. Hvis du fortsat skal bruge ejendommen privat, vil du skulle beskattes heraf, hvilket ikke altid er lige sjovt (fordelagtigt)!

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)