Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling på betalingssløsninger.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er  for nyligt startet med salg til private på www.link-smykker.dk .

Jeg er lidt i tvivl om det kan betale sig at implementere andre betalingsløsninger end Dankort?

Er der nogen der har erfaring med visa,netbank, e-wire osv. og hvordan fordelingen er hvis man tilbyder alle? Hvor stor en procentdel risikerer vi at
"smide væk" hvis vi kun tilbyder dankort betaling?

Vi sælger (foreløbig) kun til danske forbrugere....

mvh

Frank Olesen

www.link-smykker.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:06

ud fra min egen statestik, kan jeg sige at der er 5-8% som betaler med andet end dankort

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hej Frank

Jeg vil nok anbefale at du som udgangspunkt får de gengse internationale kort og her lidt omkring hvor mange der har de enkelte kort, det er ikke lige frem en total statetisk men ift. til hvad det koster så er det jo intet ift. hvad man kan miste.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:32
Martin M:

ud fra min egen statestik, kan jeg sige at der er 5-8% som betaler med andet end dankort

Man skal bare huske på, at fordi der er x% der anvender andet end dankort hvis de har valget, betyder det lagt fra at de x% ikke ville benytte dankorter hvis det var eneste mulighed.

Så det tab af kunder der vil være, er alt andet lige ikke så stort som en simpel statistik over betalingerne siger (med det vil udbyderne af betalingsløsninger ellers gerne have en til at tro, gæt selv hvorfor).

Min holdning er, at vil du i kontakt med udenlandske kunder så er internationale kredit kort et must. Er det udelukkende danske kunder du vil handle med, så er dankortet rigeligt. Det vil nemlig være en medudgift at tilbyde alle kortene, hvis ikke det var det var der jo ingen problemer.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 13:50

Tak for svarene.

Jeg tror også vi kan komme godt igang med kun dankort - men hvis 5-8% holder lidt vand er det jo en markant forskel som skal overvejes

når der kommer lidt mere run på shoppen..Jeg kan se der er en del kunder der når frem til betalingssiden men alligevel hopper fra ....Måske

er manglende betalingsmuligheder en grund...Men der kan jo være mange grunde til de springer fra :-)

Hvad med:

- forudbetaling via bank konto?

- Ewire

- Danske netbetaling

- Nordea Netbank betaling...

er der nogle der bruger det?

Efterkrav er helt udelukket :-)

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 23:07

Tag også med i dine overvejelser hvilke signaler det sender.
Det er måske nok ikke på dette punkt man gør den helt store forskelSmile Men man signalerer at man er større ved at tage mange forskellige kort, frem for man kun tager imod DKkort.

Held og lykke med at komme online:o)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:36

wesker:

Hvad med:

- forudbetaling via bank konto?

- Ewire

- Danske netbetaling

- Nordea Netbank betaling...

er der nogle der bruger det?

Efterkrav er helt udelukket :-)

- forudbetaling via bank konto, der har vi ca. 2-3%

- Ewire, har det ikke selv men kan huske en tidliger debat på amino og der havde de ikke et eneste ewire salg .

de andre tilbyder jeg ikke, så der kan jeg ikke hjælpe :-)

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 08:23

Hej igen

Tak for svarene ....Det ser jo ud som om der er nogle procent at hente på de forskellige betalingsløsninger.

Jeg tror jeg vil implementere Forudbetaling via bank som første alternativ til dankortet - så må resten komme senere.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)