Jeg er lidt i tvivl om det kan betale sig at implementere andre betalingsløsninger end Dankort?
Er der nogen der har erfaring med visa,netbank, e-wire osv. og hvordan fordelingen er hvis man tilbyder alle? Hvor stor en procentdel risikerer vi at "smide væk" hvis vi kun tilbyder dankort betaling?
Vi sælger (foreløbig) kun til danske forbrugere....
Jeg vil nok anbefale at du som udgangspunkt får de gengse internationale kort og her lidt omkring hvor mange der har de enkelte kort, det er ikke lige frem en total statetisk men ift. til hvad det koster så er det jo intet ift. hvad man kan miste.
ud fra min egen statestik, kan jeg sige at der er 5-8% som betaler med andet end dankort
Man skal bare huske på, at fordi der er x% der anvender andet end dankort hvis de har valget, betyder det lagt fra at de x% ikke ville benytte dankorter hvis det var eneste mulighed.
Så det tab af kunder der vil være, er alt andet lige ikke så stort som en simpel statistik over betalingerne siger (med det vil udbyderne af betalingsløsninger ellers gerne have en til at tro, gæt selv hvorfor).
Min holdning er, at vil du i kontakt med udenlandske kunder så er internationale kredit kort et must. Er det udelukkende danske kunder du vil handle med, så er dankortet rigeligt. Det vil nemlig være en medudgift at tilbyde alle kortene, hvis ikke det var det var der jo ingen problemer.
/martin
Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk
Tag også med i dine overvejelser hvilke signaler det sender. Det er måske nok ikke på dette punkt man gør den helt store forskel Men man signalerer at man er større ved at tage mange forskellige kort, frem for man kun tager imod DKkort.