Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vurderer ved apportindskud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Man har jo mulighed for at stifte et APS med andre værdier end kontanter.
Men hvem skal vurderer dette? I følge mine søgninger er det en revisor.

Men med al respekt, hvad ved en revisor så om værdien på musikinstrumenter, computere, biler og hvad man nu ellers måtte skyde i virksomheden?

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Bendiksen:

Man har jo mulighed for at stifte et APS med andre værdier end kontanter.
Men hvem skal vurderer dette? I følge mine søgninger er det en revisor.

Men med al respekt, hvad ved en revisor så om værdien på musikinstrumenter, computere, biler og hvad man nu ellers måtte skyde i virksomheden?

Det var da fed skrift der vil noget. Det gør revisor og KUN revisor, og denne skal jo så sætte sig ind i værdierne og bruge 3. part eller vurderingsmænd om nødvendigt.

Revisor kender ikke værdien af alt, men har ansvar for at sætte sig ind i det ved at undersøge sagerne fra neutrale om han er i tvivl. Derfor vil visse apportstiftelser være dyrere end andre. En stiftelse til 50.000 kr på baggrund af en helt nyindkøbt privat - fra beskattede midler, Rolls Roys - vil gå lettere end på baggrund af et kunstværk af maleren Johny Weismüller Hattenover

Revisor skal så lave en beretning og den ansvarer revisor for - så hvis kreditorer siden ved en konkurs kan hævde, at værdierne IKKE var til stede, så er revisor ansvarlig, så det er et direkte ansvar. Det er frit for at vælge en revisor, så længe det er en godkendt/revideret - som måske er inden for et special område som musikinstrumenter eller andet.  Det er heller ikke forbudt, at indhente tilbud på ens værdier fra 3. part fra div sider, hvis man mener det hjælper revisor. Hvis du f.eks får Musikhuset Aage Jensen e.l. til at give fast tilbud på nogle instrumenter - til xx.xxxx kr - så kan man jo give det til revisor som så kan vurdere og evt tale med vurderingsmanden. Det ville jeg dog tale med revisor om inden, for ikke at komme til at virke som om man kører imod denne.

Man skal forvente en pris omkring 10.000 kr for vurderingen som ikke voldsom

Det er jo kreditorers sikkerhed for, at ejer ikke selv bare vurderer sin software eller sin gamle bil, eksotiske guitar e.l. til xxx kr - men at der er en der tager det fulde ansvar for, at værdien fuldt ud er tilstede

vh John Hannover

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 22:18

Hej John - Tak for svar.
Jeg ved ikke lige hvad der skete med skrifttypen.

Det giver rigtig god mening, det som du skriver. Skal revisoren (hvis det er eksemplet med musikinstrumenter) se dem fysisk, eller ordnes det rent papirmæssigt? (f.eks. i samarbejde med 3. part) - Jeg tænker på hvis man nu valgte en revisor fra den anden ende af landet.

Hvis nu at man fejlvurderer (og revisoren gør det samme) - Så får man vel også en problem med afskrivning og evt. senere salg af tingene?

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Bendiksen:
Skal revisoren (hvis det er eksemplet med musikinstrumenter) se dem fysisk, eller ordnes det rent papirmæssigt? (f.eks. i samarbejde med 3. part) - Jeg tænker på hvis man nu valgte en revisor fra den anden ende af landet.

Hvis nu at man fejlvurderer (og revisoren gør det samme) - Så får man vel også en problem med afskrivning og evt. senere salg af tingene?

Det vil jeg mene han skal - ellers vil han givet som minimum ha en anden revisor der ser instrumenterne til at tage ansvaret og så bliver det virkeligt dyrt. Revisor må selv se tingene og skal forvisse sig om ejerforhold og alt. Ellers kunne vi jo alle troppe op med "mors" diamantring som indsats, og så gi hende den igen efter vurderingen. Ejerforhold skal givet dokumenteres normalt

Med instrumenter vil en revisor generelt være nødt til at skaffe sig viden via tilbud fra større 3. part generelt, og igen kan der være problem med at tingene skal vises rent fysisk både for revisor og den han bruger til vurdering.

Det er kun revisor der vurderer og hans vurdering må man udgå fra i afskrivninger og alt. Det er klart, at hvis aktiver består af noget der taber værdi/afskrives - så skal man jo gerne ha en indtægt der erstatter det beløb, ellers vil man jo ikke ha fuld kapital længere (hvilket kan gå men så giver lidt konsekvenser) Her kan der også være forskel på skattemæssige afskrivninger og regnskabsmæssige, men det vil revisor forklare.

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)