Nogen her der ved, om det er muligt, at oprette pensionsordning, når virksomheden ikke har overenskomst. Industriens Pension - kan kun oprette pensionsordning, hvis det er under en overenskomst - nogen her der ved, om det er muligt uden overenskomst - i givet fald, hvilket pensionsselskab skal jeg henvende mig til
Hvis virksomheden ikke har nogen overenskomst, så kan virksomheden indgå en firmapension med et pensionselskab - som så vil omfatte alle medarbejdere (som udgangspunkt).
Alternativt kan du selv oprette en pension i et pengeinstitut el. lignende og så indgå en aftale med din arbejdsgiver omkring indbetaling af bruttoløn eller 8 % / 4% indbetaling, eller hvad du nu kan forhandle dig til.
Det er kun to medarbejdere, der skal have pensionsordning - ikke hele virksomheden - har du et forslag til pensionsselskab - da jeg som sagt, har kontaktet IP - der ikke kunne oprette vores medarbejdere, når vi ikke havde overenskomst.
Jeg har ikke selv nogen anbefaling, men her er et par stykker:
Jeg kan dog ikke garanterer at de vil indgå en aftale med kun 2 ansatte i virksomheden som skal have pension. Alternativt kan du bare bede medarbejderne om at oprette en privat pension.