Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nedlæg CVR

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har for nylig oprettet et CVR nummer som brugtvognsforhandler. Det var meningen det skulle køre som en sidebeskæftigelse, jo mere jeg sætter mig ind i reglerne, jo mere tænker jeg at det ikke er besværet værd kontra den forventede indtægt, så jeg vil egentlig bare have det lukket ned nemmest muligt igen. Problemet er dog at jeg startede baglæns fra og købte 2 biler engros inden jeg fik overblikket over reglerne.

løsning 1: Jeg lukker mit CVR-nummer og indregistrerer de to biler til mig selv en af gangen og sælger dem privat. (den ene bil har mit navn stående på slutsedlen og intet om mit firmanavn/CVR nummer. Den anden har jeg ikke fået en slutseddel på). forventet overskud 5000-8000 kr.

løsning 2: Jeg sælger dem på korrekt vis gennem mit firma og afregner moms med mere. og tager risikoen for garanti reparationer.

løsning 3?

JEg er udemærket klar over at løsning 2 er den rigtige, men bevæger vi os under en bagatelgrænse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jknielsen:

Jeg har for nylig oprettet et CVR nummer som brugtvognsforhandler. Det var meningen det skulle køre som en sidebeskæftigelse, jo mere jeg sætter mig ind i reglerne, jo mere tænker jeg at det ikke er besværet værd kontra den forventede indtægt, så jeg vil egentlig bare have det lukket ned nemmest muligt igen. Problemet er dog at jeg startede baglæns fra og købte 2 biler engros inden jeg fik overblikket over reglerne.

løsning 1: Jeg lukker mit CVR-nummer og indregistrerer de to biler til mig selv en af gangen og sælger dem privat. (den ene bil har mit navn stående på slutsedlen og intet om mit firmanavn/CVR nummer. Den anden har jeg ikke fået en slutseddel på). forventet overskud 5000-8000 kr.

løsning 2: Jeg sælger dem på korrekt vis gennem mit firma og afregner moms med mere. og tager risikoen for garanti reparationer.

løsning 3?

JEg er udemærket klar over at løsning 2 er den rigtige, men bevæger vi os under en bagatelgrænse?

løsning 1 forstår jeg ikke. Hvis du har købt bilerne i dit CVR så kan du kun få dem ud derfra ved i så fald selv at købe dem helt som alle andre private købere - under samme momsbetingelser som andre private købere - Hvis du kan undgå at de sælges til dit CVR men til dig selv privat så kan du jo købe den eller dem privat direkte hvis sælger vil skrive CPR på og se til at alt så er indrette på salg til privat

Løsning 2  - Ja den er jo korrekt - Jeg går ud fra det er personlig virksomhed og ja - så vil du hænge på garanti personligt

Løsning 3   Nej der er ikke nogen bagatel grænse - ALT du har købt i dit CVR skal ud igen for at kunne lukke det - enten ved salg til 3.person eller til dig selv og til dig selv med samme momsbetingelser som til andre private hvad det så end måtte være

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)