Hey Amino´er Jeg er ved at lave en E-bog som jeg have tænkt at mine seere skal kunne downloade gratis på min hjemmeside. Så spørgsmålet er... Hvordan gør jeg sådan at en mail bliver sendt automatisk til personen, hvor efter at personen kan klikke på et link og bogen åbnes? |
Jeg læser dit spørgsmål som 2-delt:
1) Hvordan kan folk der er interesseret i min e-bog åbne den direkte fra en email, som jeg sender til dem?
2) Hvordan sender jeg emailen med min e-bog til disse folk?
Mine svar:
1) Du skal blot lægge et link i emailen, direkte til det sted på dit webhotel hvor din e-bog ligger. Det kan f.eks. være http://www.mitdomæne.dk/e-boeger/min-e-bog.pdf. Så åbnes eller downloades din e-bog automatisk, når folk klikker på linket.
2) Hvis du er interesseret i, at folk skal tilmelde sig dit nyhedsbrev samtidig med at de får e-bogen, så du løbende kan holde kontakten med dem, skal du bruge en emailservice der kan holde styr på disse tilmeldinger. Det kan f.eks. være Mailchimp eller Aweber. Disse services kan også sende en automatisk email til de nye tilmeldinger med linket til din e-bog, så de modtager e-bogen umiddelbart efter de har tilmeldt sig nyhedsbrevet.
Du kan også programmere et simpelt script (eller få andre til at gøre det) der kan sende en email til folk der indtaster deres emailadresse i en formular med et link til din e-bog. Men hvis du ikke har tænkt dig at følge op på folks interesse i din e-bog med flere emails i et nyhedsbrev, ser jeg ingen grund til at du skal sende en email til den med et link til din e-bog. Du kan lige så godt bare lægge linket på din hjemmeside.
HVis du bruger Wordpress kan du helt sikkert finde et plugin der kan indsamle emailadresserne og udsende mails for dig også.