Kunden har 14 dages returret fra det tidspunkt hvor kunden gør opmærksom på fortrudt køb inden for de første 14 dag hvor kunden har produktet i hænderne.
I dette tilfælde kan kunden vente med at gøre opmærksom på fortrudt køb mellem d. 5 og d. 19. og har derefter 14 dage fra mail er sendt til til.
Du har som kunde 14 dagesfortrydelsesret. Du skal som kunde gøre køber opmærksom på din fortrydelse digitalt. Din fortrydelsesret starter fra det tidspunkt, inden for de første 14 dage hvor du har modtaget dit produkt, hvor du gør sælger opmærksom på din fortrydelse...
altså, hvis en kunde modtager et produkt d. 5. og sender en mail til sælger d. 13. så starter de 14 dages fortrydelsesret fra d. 13.
Hvis produktet intet fejler, så tag det retur, og spar en masse tid, kræfter og godt humør. Det dummeste man kan gøre, er at diskutere og kæmpe med en kunde omkring en returnering af en ny vare...
Kunden har masser af tid, især hvis han/hun føler sig krænket, og vedkommende kan dermed sprede masser af negativ omtale af dit firma, alene baseret på det...
Men hvor når fra gælder FORTYDELSERET (altså de dage der går fra køb, til man vil fortryde og så sende retur)
Fortrydelsesretten ved en fysisk vare er normalt 14 dage FRA VAREN ER KUNDEN HÆNDE. Dvs. fra det øjeblik, hvor varen er afleveret til kunden (eller f.eks. til naboen eller en anden betroet person). I dit tilfælde altså fra den 5. juni.
Fra DET øjeblik har kunden 14 dage til at meddele, at han har fortrudt.
Og fra at man har meddelt, at man fortryder, har man så 14 dage til at sende varen retur.