Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videre salg af madolie - nogle særlig tilladelse?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Fra  Bobby's Barber Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sælge en olie på hjemmelavet glas beholdere. Olie er godkendt af fødevarestyrelsen og sælges allerede i nogle butikker. Nu vil jeg så gerne sælge madolien videre, men på mine egne glas. Skal jeg have en særlig tilladelse til at sælge olien da det er spiselig/fødevare?

På forhånd tak.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil gerne understrege at jeg på ingen måde kender reglerne for dette område, men snakker vi ikke fødevarevirksomehed så? med alle de regler som kendetegner denne branche? 

for som jeg læser dit indlæg, skal du "omhælde" olien fra plastikdunke til dine egne glasdunke. 

Jeg ved positivt at der er relativt få regler når vi snakker lokalsalg/gårdsalg/vejsalg, men hvis du påtænker at distribuere olien ud i landets butikker, så er der sikkert et hav af regler - kontakt Fødevarestyelsen for evt. at få det afkræftet :) 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 08:46

Jeg kender lidt til reglerne på dette område, men ikke specifikt det du efterspørger. Der vil helt klart være tale om fødevarehåndtering hvis du vil omhælde eller sælge madolie selv. Jeg er enig med Musico herover: Snak med Fødevarestyrelsen - de er rigtig flinke og hjælpsomme :-)

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:19
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)