Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode betalingsbetingelser hos leverandør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg skal til at aftale betalingsbetingelser med div. leverandører af tekstil, er der en bestemt måde at gøre eller ?

Vil jo gerne om man kan få "som opstartshjælp" løbende månde +60 som min. har man jo brug for ved nystartet butik.

Der er naturligvis også andet man kan forhandle sig med i aftalen.

Er lidt på herrens mark da jeg aldrig har forhandlet med leverandører før, og jeg vil helst ikke betale for store lærepenge på den konto.

Håber nogle har lidt indput at give af.

Pfh. tak.

Malot

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:34

malot:

Vil jo gerne om man kan få "som opstartshjælp" løbende månde +60 som min. har man jo brug for ved nystartet butik.

Nu ved jeg ikke hvordan det er med tekstiler, men i mange brancher er det jo nærmest betaling forud, indtil man har etableret et tillidsforhold. De meget lange kreditter opnås typisk først efter et stykke tid med samhandel.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 22:18

Hej Malot

Jeg tror næppe du skal forvente så lange kredittider som ny kunde, tvivler i det hele taget på at nogenefterhånden giver 90 dages kredit. Mange gange vil du kunne forhandle dig frem til noget yderlige rabat ved at betale hurtigt, hvilket jo kunne være en fordel for dig.

Nolge af mine leverandører har 30 netto eller 10 dage - 3% (ikke textil branchen)

Hilsen

Ravn

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:34

Jeg tvivler på at du finder en leverandør der ønsker at være substitut for din banks kassekredit. Typisk er det andre også nævner, nærmere omvendt - du skal betale forud eller ved levering som ny kunde.
I mit eget firma kører vi med 8 dages betalingsbetingelser og sender regningen og sender regningen udmiddelbart efter udført opgave, eller med delbetalinger ved større opgaver. Forhandlere som vi kender bedre og som vi ved har sund økonomi etc. laver vi dog gerne en aftale med om løbende måned + 8 eller 30 dage, men det er ikke noget der sker efter bare en eller to handler...

Løbende måned + 60 dage ville jeg aldrig så meget som overveje at acceptere. Mine ansatte og underleverandører giver jo ikke mig samme kredit så hvorfor skulle min likviditet lide under en kundes manglende villighed til at tage en kassekredit? 

Du er nok nødt til at acceptere, at når det er din forretning og dig der scorer profitten, så er det også dig der bærer risikoen. Det sure med det søde, så at sige :-) 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)