Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg siger 'kaffemaskine' - hvad siger du så?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyden når den brygger og duften den formår at skabe i rummet er helt sikkert vigtigt, for mig. Derudover er æstetikken og fylden vigtig.. :-)
God fornøjelse og held og lykke!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 18:11

Minimalistisk design - kun knapper, navnene på de forskellige kaffe-typer - teaktræs ligende farve kombineret med noget metal, og begge dele med runde og lækre kanter.

Jeg lukkede bare øjnene og så for mig den lækreste kaffemaskine (og her tænker jeg en de har på kontorer og ikke en moccamaster ;-))

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:20

Kære Jesper

Jeg er taknemmelig for dine input. Du er altid god.

Så, en kaffemaskine, der også kan lave kakao, hører jeg dig sige..?

Tak

Kh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 18:23

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:49

davidchristensen:

Hej Ib. Men hvad du vil fortælle mig med de links? Jeg forstår det ikke. Hjælp mig please...

Kh David
-

Ja kære David

Du får en masser ideer om hvad folk søger når der nævnes et begreb, f.eks. dit "kaffemaskine".

Jeg lod den løbe igennem www.rebutter.me

Havde ikke selv tid til at vente, men da jeg lukkede ned var den oppe på mere end 40 "søgefraser"

www.ubersuggest.org nåede jeg ikke 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God kaffe drejer sig om, rigtig varmt vand, pres på vandet igennem kaffebønnerne, når vi ser bort fra selve kaffebønnen. Tænk på de syd europæiske espressomaskiner, som i sig selv er nogle flotte maskiner, de er imidlertidigt både temmeligt dyre i indkøb og energikrævende, da de står med næsten kogende vand i en trykbeholder.

Tænk en tanke om en mere enkel espressomaskine, hvor man kunne se tingene ske, en lille trykbeholder med åben gasflamme under, som tænder når der skal laves kaffe, når vandet bliver meget varmt presses det igennem kaffefilteret (ligesom den lille espressokande til komfuret) og ender tilslut direkte i koppen. Det kan selvfølgeligt kombineres med ur osv.

Sådan en ting tror jeg mange ville finde sjov og nyttig, sikkert også til et afgangprojekt.

Held og lykke med projektet.

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 10:32

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

davidchristensen:

Hej Ib. Men hvad du vil fortælle mig med de links? Jeg forstår det ikke. Hjælp mig please...

Kh David
-

Ja kære David

Du får en masser ideer om hvad folk søger når der nævnes et begreb, f.eks. dit "kaffemaskine".

Jeg lod den løbe igennem www.rebutter.me

Havde ikke selv tid til at vente, men da jeg lukkede ned var den oppe på mere end 40 "søgefraser"

www.ubersuggest.org nåede jeg ikke 

Ah! Nu forstår jeg hvad du mener!

Smart, så man kan søge på ord - i denne omgang 'kaffemaskine' og få nogle brugbare links..

Tak Ib. Men hvad synes du selv om kaffemaskiner, personligt?

Mvh David
-

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:59

davidchristensen:

Smart, så man kan søge på ord - i denne omgang 'kaffemaskine' og få nogle brugbare links..

Tak Ib. Men hvad synes du selv om kaffemaskiner, personligt?

Mvh David

Ikke links.

Men ideer til hvad ordet/begrebet "kaffemaskine også kan "oversættes med"

"Kaffemaskiner" kan forbindes med meget, som f.eks. hygge, samhørighed, dialog, afstresning, m.m.

Jeg maner da jeg skrev "tapet" blev dette "opgjort med 72 ideer

Så din "kunst" David er vel, at sætte begrebet/produktet "kaffemaskine" ind i nogle designmæssige og grafiske perspektiver m.m. ???

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 20:01

Specielt duftende fra kaffen og igen lyden fra vandet der kører igennem. 

- Som cafearbejder forbinder jeg ofte kaffemaskine med en maskine der er langsomt, og skaber ventetid men meget simpel og effektiv - det man vidst kalder et funktionelt design ;)

Hvis jeg derimod lægger mine kræfter på ordet 'kaffe' forbinder jeg det med noget der er håndlavet og kreativt, idet at folk har hver sin holdning til en god kaffe.

KH 

Nikolaj

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Umildbart tænker jeg et produkt, hvor det er svært at lave noget nyt og revolutionerende. For der er en masse tekniske begrænsninger, som gør det svært. Og Nespresso osv kan også lave kakao, mange verioner af kaffe mm...

Hvorfor har du lige valgt en kaffemaskine, hvis jeg må spørge? Det er noget af en opgave at vælge :)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)