Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webcam model og virksomhed + skat

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kære skatte guruer

håber i kan give mig mere ro i kroppen, jeg har læst og læst og ringet til skat og gud hver mand men er sku ikke blevet ret klogere :-)

jeg er lige startet som webcam model og selvom det er igennem en side så er man selvstændig og skal selv sørger for at betale skat af pengene man tjener,

1: jeg har fået af vide at jeg skal registrere mig som virksomhed og det har jeg så gjort på virk.dk som persnolig ejet mindre virksomhed (PMV)

så kan vi starte der har jeg gjort det rigtige ved det???

2: jeg har fået af vide jeg skal oplyse det jeg forventer at tjener i rubrik 221 ( nystartet   virksomhed?)

er dette også det rigtige at gøre??

3: skal til info sige at beløb aldrig kommer i nærheden af de 50.000kr det er udelukkende som fritids fornøjelse (hobby)

4: hvis jeg kommer til at sætte beløbet alt for højt i forhold til det jeg faktisk tjente , for jeg så ikke bare penge tilbage i skat?

håber i kan hjælpe eller bekræfte jeg gør det rigtige for det er en jungle for ensom mig at finde rundt i :-)

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 19:21

Det er vel B-indkomst du skal betale, mener det er rubrik 12 eller 15 (honorarer). Og til den forskudsopgørelse du opgiver, så skal du prøve at ramme så tæt på som muligt. Hvis du tjener mindre end hvad du forventede, så får du penge tilbage fra skat, men derimod, hvis du tjente mere, skal du også betale det resterende.

Hvor gammel er du forresten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28

Jo da  se ned (og din alder er ikke vedkommende - med PMV er du over 18 eller har dispensationl)

chj80:

1: jeg har fået af vide at jeg skal registrere mig som virksomhed og det har jeg så gjort på virk.dk som persnolig ejet mindre virksomhed (PMV)

så kan vi starte der har jeg gjort det rigtige ved det???

2: jeg har fået af vide jeg skal oplyse det jeg forventer at tjener i rubrik 221 ( nystartet   virksomhed?)

er dette også det rigtige at gøre??

3: skal til info sige at beløb aldrig kommer i nærheden af de 50.000kr det er udelukkende som fritids fornøjelse (hobby)

4: hvis jeg kommer til at sætte beløbet alt for højt i forhold til det jeg faktisk tjente , for jeg så ikke bare penge tilbage i skat?

1 - jamen når du er registreret så får du som du er inde på udvidet selvangivelse og der skal du opgive det du forventer at ha i overskud - Du kunne sikkert ha klaret dig uden registrering, men nu har du så en lille virksomhed - og skatten er helt samme, så det kan være helt OK +  det kan være lettere at få betalingsløsning når du er CVR registreret

2 - helt korrekt

3 - som så kun har betydning for at du kan være PMV = netop uden moms

4- Jo - skatten bliver den korrekt når du laver selvangivelse og penge betalt for meget kommer igen med lille rente. Du kan også forskudsregistre af et par omgange efterhånden som du ser hvad udbyttet bliver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:57

Det ser ud til at du er kommet godt fra start.

og ellers så er jeg sikker på, at du kan få en masse hjælp fra nogle af de andre modeller.

de må kende til eventuelle særlige ting, du skal være opmærksom på, som kan dukke op undervejs.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 16. Jul 15
Skrevet kl. 20:58

hej først tusind tak for hurtigt svar

det med udvidet selvangivelse er ikke lige noget jeg har?  fik bare af vide af ham fra skat jeg skulle bruge rubrik 221

er det noget du kan forklare nærmere og hvordan jeg få det og hvordan den så skal bruges puuhhh alle de ting :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05

udvidet selvangivelse ringer du til skat for at få eller skrive til dem for at få under kommunikation når du er indlogget- Den vil dukke op af sig selv på et tidspunkt npår du har CVr men du vil gerne forskudsregistrere - og så må du be om at få den - Ja den er lidt større end alm selvangivelse men ikke slev

vh john H

Tilmeldt 16. Jul 15
Skrevet kl. 21:07

men hvorfor sagde ham fra skat så jeg skulle bruge rubrik 221 på min forskudsopgørelse?  så er det jo forkert det jeg har gjort?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19

chj80:
hvorfor sagde ham fra skat så jeg skulle bruge rubrik 221 på min forskudsopgørelse?  så er det jo forkert det jeg har gjort?
det sagde han vel ud fra at han mente du skulle stifte PMV og du jo også har gjort det-  og derfor skal du ha udvidet selvangivelse og der finder du rubrikkerne for virksomheds resultat

Om det så er lige så godt at ringe og spørge skat som at gå til en revisor - NEJ det er det ikke, men der er ikke sket noget galt her som jeg ser det

vh John H

Tilmeldt 16. Jul 15
Skrevet kl. 21:23

hvis jeg nu havde valgt ikke at lave en PMV   hvordan skulle jeg så have indberette det jeg tjente?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

samme regnskab - så bare rubrik 15 på alm selvangivelse - men ellers samme sag

vh John H

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)