Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk ApS som udenlandsdansker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle problemer i at eje et dansk ApS som udenlandsdansker? Selskabet har udelukkende online aktivitet og kræver derfor kke "fysisk" tilstedeværelse i DK men vil sælge produkter til det danske marked.

Som jeg læser det vil det betyde begrænset skattepligt til Danmark og udbytter/løn fra selskabet vil blive beskattet i DK som jeg har forstået det? Selskabet vil naturligvis være fuldt skattepligtig.

Er der andre konsekvenser? Fx har jeg aktier i et dansk depot, hvor jeg på ingen måde ønsker at skattepligten flyttes fra udlandet til DK. Vil det komme i spil eller er det UDELUKKENDE ting der vil vedrøre ApS'et?

Vil der være andre fordele som udenlandsdansker? Fx holdingselskab?

link til artikel jeg har fundet om emnet: http://www.business.dk/brevkassen/bliver-udlandsdansker-med-selskab-skattepligtig

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:23

Hej.
Det kan give en del udfordringer, at være bosat i udlandet, og drive dansk virksomhed. - Hvis det er det, som du mener med "udenlandsdansker".
F.eks. skal virksomheden have en dansk adresse, til bl.a. modtagelse af post fra det offentlige.
Dette KAN dog løses med en c/o ordning hos en du kender - eller en adressehotel.
- Altså en virksomhed, der har en postkasse med din virksomheds navn på. Som så tømmes f.eks. ugentligt og sendes til dig.

Dette kan have sine fordele, i at du jo på den måde kan have virksomhedsadresse i en prestigefyldt by.
Som det koster et månedligt eller kvartalsmæssigt abonnement for sådan en ordning. Typisk omkring 1.000kr om måneden.

I forhold til dine skattesager, må du hellere kontakte en revisor og/eller en advokat, da der er mange ting der spiller ind der.

De bedste hilsner

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:33

Tak for svar. Jeg er bosat i udlandet og har et udenlandsk firma, men overvejer et dansk selskab med dropshipping. Jeg vil have mulighed for at have en kontaktadresse, hvilket også vil være alt hvad jeg har brug for i forbindelse med at køre firmaet fra udlandet. 

Jeg ønsker dog ikke at det berører min øvrige økonomi for meget rent skatteteknisk. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:36

I det tilfælde, så bør det være ret meget lige ud af landevejen.

Men hvordan og hvorledes med din personlige skat, er som sagt noget, der kræver faglig hjælp.
Der er mange ting, som spiller ind. F.eks. hvilket land du bor i osv.

Find evt. en revisor på Agera.dk der kan forklare dig hvad der bedst kan svare sig.
Det vil nok koste dig en slat penge, for rådgivningen, men jeg er sikker på, at det er godt givet ud.
- Taget i betragtning hvor meget, man kan lave rag i den selv.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)