Er der nogle problemer i at eje et dansk ApS som udenlandsdansker? Selskabet har udelukkende online aktivitet og kræver derfor kke "fysisk" tilstedeværelse i DK men vil sælge produkter til det danske marked. Som jeg læser det vil det betyde begrænset skattepligt til Danmark og udbytter/løn fra selskabet vil blive beskattet i DK som jeg har forstået det? Selskabet vil naturligvis være fuldt skattepligtig. Er der andre konsekvenser? Fx har jeg aktier i et dansk depot, hvor jeg på ingen måde ønsker at skattepligten flyttes fra udlandet til DK. Vil det komme i spil eller er det UDELUKKENDE ting der vil vedrøre ApS'et? Vil der være andre fordele som udenlandsdansker? Fx holdingselskab? link til artikel jeg har fundet om emnet: http://www.business.dk/brevkassen/bliver-udlandsdansker-med-selskab-skattepligtig |
Hej.
Det kan give en del udfordringer, at være bosat i udlandet, og drive dansk virksomhed. - Hvis det er det, som du mener med "udenlandsdansker".
F.eks. skal virksomheden have en dansk adresse, til bl.a. modtagelse af post fra det offentlige.
Dette KAN dog løses med en c/o ordning hos en du kender - eller en adressehotel.
- Altså en virksomhed, der har en postkasse med din virksomheds navn på. Som så tømmes f.eks. ugentligt og sendes til dig.
Dette kan have sine fordele, i at du jo på den måde kan have virksomhedsadresse i en prestigefyldt by.
Som det koster et månedligt eller kvartalsmæssigt abonnement for sådan en ordning. Typisk omkring 1.000kr om måneden.
I forhold til dine skattesager, må du hellere kontakte en revisor og/eller en advokat, da der er mange ting der spiller ind der.
De bedste hilsner