Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udenlandsk dansker lønnet af dansk firma - må min arbejdsgiver handle med mit firma ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været fraflyttet danmark de sidste 8 år, og arbejder for et datterselskab som er rent lokalt for et dansk firma, hvor jeg også lønnes fra, hvor jeg så betaler fuld skat af dette beløb i det land jeg bor i. Har intet med danmark og selvangivelser etc at gøre mere og satser aldrig på at komme til det igen eller komme retur, men er så også afløst af et land der er næsten værre på den front :)

Men det er sådan at det danske firma har et forretningsområde som jeg i sin tid i danmark var involveret i som de ikke magter mere, a) fordi de ikke kan få fat i de medarbejdere og b) fordi det ikke mere er en del af firmaets kerne område.

Jeg har afvist for dem at tage dette forretningsområde ind under min kappe med den kontrakt vi har idag, fordi arbejdet er meget tidszone kritisk og vil isåfald betyde at jeg skal stå til rådighed alle døgnets timer, og der betaler de altså ikke nok til at jeg kan det.

Det jeg istedet har foreslået dem er at jeg kan oprette et HK eller Singapore selskab, og de kan så købe ydelserne igennem dette, hvor min tanke så er at lave et lokal setup med folk der kan varetage opgaven.

Umiddelbart siger min logik mig at det burde der vel ikke være noget i vejen for ? men en anden logik siger mig at hvis jeg er ansat af firmaet ,og firmaet handler med et firma som tilfædigvis er ejet af en ansat, og det i dette tilfælde er et offshore selskab i HK eller Singapore - at nogen så tænker stein-bagger og skattely og føre penge udaf danmark ?

For mit vedkommende drejer det sig om at have de gunstigste skatteforhold for et firma, og i tilfælde af der betales løn derfra er det selvfølgelig op til mig selv at vurdere hvor stor lyst jeg har til at sidde i fængsel i sydøst asien hvis jeg vælger ikke at rapportere dette til det land jeg er bosat i. Men for det danske firma skal der være fuldstændig rene linier og ikke nogen gråzone for dem.

Ved i om der er nogle problemer i dette ?  ting man skal være opmærksom på ? det vigtigste er at det fra det danske firma er 100% iorden i forhold til skat og hvad der ellers er, så skal jeg nok styre min ende af tingene.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)