Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To direktører i ApS (stiftelse)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg står lige nu og skal stifte et ApS, hvor vi ejer 50% hver.
Kan man / ville man oprette ApS'et med to direktører, eller laver man bare en direktør-kontrakt med os begge og så er det det samme?

Jeg tænker på, om der er forskel på den direktør som meldes til erhvervs-selskabsstyrelsen på stiftelsestidspunktet, og så en direktør som de reelt ikke kender til?

På forhånd tak og fortsat god aften.

MVH Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09

Den der er anmeldt som direktør er adm direktør og har hele direktøransvaret - den anden har det så ikke men kan være "underdirektør" - det vil være uklogt at begge kalder sig direktør når kun den ene er registreret - men der kan også registreres to om man finder det praktisk og godt

Den registrerede er den som står med ansvaret på en lang række områder (og også kan modtage bod for manglende regel opfyldning osv)

Vær opmærksom på tegningsregler ved stiftelsen - må den ene tegne alene (tegningsret officielt og vedtægter regulerer ud mod alle 3.parter - og se til at få lavet en rigtig god anpartshaver aftale der regulerer indbyrdes mellem jer kun - super vigtig

I bør begge ha en ansættelseskontrakt som to direktører eller hvad i nu vil være - og for begge skal være lovpligt arbejdsskadeforsikring uanset løn eller ikke

Tag evt advokat ind over ejeraftale og stiftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 19:17

Hej John.

Super - tak for svaret. Jeg tænkte at det bedste ville være to direktører. Adm. og teknisk.
Jeg kommer til at stå for meget af det praktiske og derudover alt det tekniske... vi starter en virksomhed som skal leve af at licensere eget software, så det er en ikke ubetydelig del af det. Giver det mening for dig?

Men i sidste ende, er vi så ikke enige om, at det er ejerandelene som bestemmer uanset?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29

Kim Fonnesbæk Bang:
er vi så ikke enige om, at det er ejerandelene som bestemmer uanset?
jo i forhold til at bestemme hvem der skal være direktør og vedtage ting på generalforsamlingen, men i det daglige er det jo den registrerede direktør - ud fra dennes ansættelsesaftale og ud fra offentlige tegningsrettigheder m.m. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/aktieselskabers-organisation.html  sådan er hierakiet i at besluttet i selskaber

Hvis man ejer 50/50 kan man være låst totalt i beslutninger da der aldrig kan være flertal uden enighed - godt og dårligt og noget man bør regulere i ejeraftalen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)