Hej Amino. Jeg er lidt i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal vælge. Jeg har en side som har en nogenlunde AdSense indtjening, lige pt. udbetaler jeg bare pengene til mig selv. Jeg er dog interesseret i at viderebygge hjemmesiden, derfor vil jeg gerne oprette det som en virksomhed i stedet. (Det er en blog, hvis det har noget at skulle have sagt). Jeg ønsker at bruge pengene fra AdSense til at investere yderligere i hjemmesiden, hosting, artikler mm. Så vidt jeg har læst mig frem til, så skal jeg ikke betale moms af Adsense indtjening, men derfor kan jeg vel stadigvæk fratrække momsen fra produkter mm. jeg køber? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge? Er det overhovedet en god idé at oprette en virksomhed til det jeg har tænkt mig? Ser frem til at høre fra jer. |
Jeg ville anbefale enkeltmandsvirksomhed. Du kan godt fratrække moms så, hvis du køber ting ind. Men så vidt jeg ved, så må du ikke fratage moms, hvis du bruger tingene privat også. Og der er SKAT vidst meget skrappe.