Jeg er ny i debatten, men har nu i et stykke tid fulgt med, og må sige, jeg er overrasket over alle de hjælpsomme mennesker der er derude.
Nu håber jeg i kan/vil hjælpe mig.
Her er mit spørgsmål: Jeg ejer en webshop, og vil gerne købe en webside, der udelukkende har indtjening ved Affiliated/ad Words, men som (også) er en slags reklame/information eller indgang til det jeg sælger på min side. Kan jeg så trække udgiften fra købet fra i skat eller moms?
Moms lægges til salget (omsætningen) af varer og tjenesteydelser fra din virksomhed - uanset hvilken aktivitet din virksomhed tjener penge på (pånær nogle få undtagelser). Det er altså ligemeget om det er din almindelige webshop eller din affiliateshop der tjener pengene til dig. Det ryger i samme cigarkasse, og dermed skal der betales en del af overskuddet. Det hedder ganske rigtigt skat, og ikke moms.
Andre må gerne rette mig, hvis jeg tager fejl :-)
Under alle omstændigheder, så fører du vel dit regnskab i et regnskabsprogram, som regner de præcise tal ud for dig? :-)
jo da - men moms tror jeg ikke der er på den handel normalt - men det afhænger jo af om det er en dansk momsregistreret der sælger noget han producerer til dig. Er det en dansk affiliate side der helt videresælges - er der ikke moms og tilsvarende jo for udenlandske
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER