Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan tilkøb af affiliateside trækkes fra i moms eller skat.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i skønne aminoer

Jeg er ny i debatten, men har nu i et stykke tid fulgt med, og må sige, jeg er overrasket over alle de hjælpsomme mennesker der er derude.

Nu håber jeg i kan/vil hjælpe mig.

Her er mit spørgsmål: Jeg ejer en webshop, og vil gerne købe en webside, der udelukkende har indtjening ved Affiliated/ad Words, men som (også) er en slags reklame/information eller indgang til det jeg sælger på min side. Kan jeg så trække udgiften fra købet fra i skat eller moms?

Tak for en rigtig god iværksætterdebatside

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 15:20

Ja det køb adskiller sig vel ikke fra alle andre køb du gør. Hvis du køber andre reklamer, så kan den udgift jo også trækkes fra i dit regnskab.

Hvis din nye side så giver indtægt, jamen så skal det selvfølgelig også ajourføres i dit regnskab - og dermed din afregning af moms i sidste ende.

- Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 11. Jul 15
Skrevet kl. 17:10

Tak for dit svar.

Nå der kun er affiliate indtægter på den nye side, så betales der vel ikke moms af det, eller hvad? er det ikke skat?

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 19:30

Moms lægges til salget (omsætningen) af varer og tjenesteydelser fra din virksomhed - uanset hvilken aktivitet din virksomhed tjener penge på (pånær nogle få undtagelser). Det er altså ligemeget om det er din almindelige webshop eller din affiliateshop der tjener pengene til dig. Det ryger i samme cigarkasse, og dermed skal der betales en del af overskuddet. Det hedder ganske rigtigt skat, og ikke moms.

Andre må gerne rette mig, hvis jeg tager fejl :-)

Under alle omstændigheder, så fører du vel dit regnskab i et regnskabsprogram, som regner de præcise tal ud for dig? :-)

- Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46

Ja skat af overskuddet - og jeg har lidt svært ved at tro der er moms på selve købet af sitet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 15
Skrevet kl. 21:09

Tak for svaret.

Mener du, at der ikke kan trækkes noget fra af selve købet af siden? er det ikke en udgift?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45

jo da - men moms tror jeg ikke der er på den handel normalt - men det afhænger jo af om det er en dansk momsregistreret der sælger noget han producerer til dig. Er det en dansk affiliate side der helt videresælges - er der ikke moms og tilsvarende jo for udenlandske

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)