Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget booster PHP Memory min WordPress hjemmesides responstid?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvor stor vil forskellen være på min responstid på min WordPress hjemmeside, hvis jeg sætter PHP Memory til 768MB kontra 128MB f.eks.? 

Tak på forhånd Smile

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 797
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 01:07

Det kommer an på du er ind (Under et webhotel)

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 02:42

Så godt som ingenting, medmindre du har nogle specielle (dårligt skrevne) plugins, så er 768 overkill. Jeg har set 256MB nævnt et par forskellige steder som en anbefalet indstilling til Wordpress efter 3.1, men jeg vil nu vove at påstå at det kan køre med langt under. 

Kort og godt: Ændringen af memory_limit vil ikke kunne give den store mærkbare forskel. Der er mange andre tiltag, der vil give et langt større boost i hastigheden, f.eks. sådan noget som:
https://wordpress.org/plugins/w3-total-cache/

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 07:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Memory limit gør intet for hastigheden, hverken godt eller skidt. Det påvirker hvor meget ram en enkelt indlæsning af din hjemmeside må tage. Hvis ikke denne er høj nok, vil PHP give en fatal error som beskriver, at dit script ikke kan få lov at allokere den nødvendige mængde ram. Så meget simpelt: Enten virker det, eller også gør det ikke :-)

Hvis du er ude efter performance, skal du kigge efter:

- Kodeoptimering!! (det kan næsten ikke understreges nok, især når det drejer sig om Wordpress).
 - CPU hastighed af webserveren (og i nogle tilfælde hvor meget CPU dit webhotel er tildelt).
 - MySQL hastighed (en langsom database kan ødelægge performance på dit website).

Mine erfaringer med wordpress og hastighed: Brug WP Super Cache og Apache Mod Rewrite til styring af det. Så kommer der for alvor fart på, da hele dit website caches som rene html filer der serveres direkte af Apache udenom PHP. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 09:33

Hej Benjamin

Benjamin Fritze:
hvis jeg sætter PHP Memory til 768MB kontra 128MB

Som andre også siger, så er det helt uden betydning, men der er andre ting der kan have vanvittig stor betydning, f.eks. hvordan du cacher dine ting, prøv at tage et kig her hvad den rette opsætning og de rigtige værktøjer kan gøre:

https://www.linkedin.com/pulse/sensation-p%C3%A5-det-danske-marked-hhvm-kim-boldig

Dette bare et eksempel på at det ikke altid "bare" er helt lige til at smide noget mere fart på tingene Big Smile

//Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Jeg takker mange gange for svarene. Tror AzeHosting har formuleret sig forkert. Det var nemlig deres support, der hævdede, at hvis jeg tildeler WordPress de 768MB, som jeg har, så kommer der godt tryk på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Anders - Meebox:

Memory limit gør intet for hastigheden, hverken godt eller skidt. Det påvirker hvor meget ram en enkelt indlæsning af din hjemmeside må tage. Hvis ikke denne er høj nok, vil PHP give en fatal error som beskriver, at dit script ikke kan få lov at allokere den nødvendige mængde ram. Så meget simpelt: Enten virker det, eller også gør det ikke :-)

Hvis du er ude efter performance, skal du kigge efter:

- Kodeoptimering!! (det kan næsten ikke understreges nok, især når det drejer sig om Wordpress).
 - CPU hastighed af webserveren (og i nogle tilfælde hvor meget CPU dit webhotel er tildelt).
 - MySQL hastighed (en langsom database kan ødelægge performance på dit website).

Mine erfaringer med wordpress og hastighed: Brug WP Super Cache og Apache Mod Rewrite til styring af det. Så kommer der for alvor fart på, da hele dit website caches som rene html filer der serveres direkte af Apache udenom PHP. 

Anders, jeg har jeres Basic plan, som jeg driver en webshop på. Den er lidt sløv, men det er så også jeres billigste plan, så meget regner jeg heller ikke med. Dog vil jeg gerne spørge dig en gang om Apache Mod Rewrite. Er det noget, som I allerede har slået til, eller er det noget, jeg selv skal sørge for?

Tak på forhånd.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)