Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisionskrav på offshore selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Da jeg inden for nogle år kommer udenlands med arbejde, og har noget capital at investere har jeg tænkt mig at oprette et offshore holding selskab, med et dansk datterselskab.

Datterselskabet vil betale lagerbeskatning på mine værdipapirsinvesteringer på 27.5%, men når jeg flytter fra Danmark, kan jeg vil overføre kapitalen skattefrit til mit holdingselskab (efter min 3 år, jf danske skatteregler)?

I og med at jeg flytter udenlands, vil jeg så ikke høre under dansk beskatning når jeg udbetaler til mig selv fra holdingselskabet.

Men! Siden jeg de første år vil være I danmark, og derfor er underlagt danske skatteregler, er der også revisorkrav på mit holding selskab? Eller siden det står "tomt", og ,mine investeringer løber gennem mit danske ApS, er jeg så fritaget for revision?

Håber I kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er ikke revisionskrav som sådan hverken for ApS drift eller holding. Hvad din fordel er ved at lægge værdipapirer i et selskab ser jeg ikke. Du skal først betale selskabsskat (23,5%) og hvis du så personligt siden vil have pengene ud - 27% af det resterende (ialt ca 43-44%) - i stedet for mellem 27 og 42% max som privat ejer af papirerne (som gift kan du hente ca 100.000 til 27% ud privat mod de 43% det koster via selskab

Det som der er pligt til i ApS (og IVS) er lovpligt arbejdsskadeforsikring for aktiv ejer uanset løn eller andet - og så naturligvis årsrapport og evt sambeskatning osv som kan koste noget til hjælp

vh John  H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Larslarsen1:
(efter min 3 år, jf danske skatteregler

Gamle regler som er blevet ophævet.

Dertil skal du være opmærksom på at der er regler for udbytte til udenlandske holdingselskaber - afhængig af hvor i verden du flytter hen.

Tilmeldt 8. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:10

Det var gode svar,

Jeg har læst en del på det - men det er svært helt at finde ud I reglerne, da de som sagt bliver lavet en del om.

Min pointe ved at investere gennem et offshore selskab var at jeg kan kan geare mine investeringer uden så megen personlig risiko, og fratrække renteudgifterne I skat.

Desuden havde jeg forstået at såfremt jeg flytter fra Danmark til et andet land, vil jeg kunne trække mine penge ud gennem holdingsselskabet.

På den made vil jeg "bare" have betalt de 23.5% I skat, og undgået så megen risiko.

Har jeg taget helt fejl heri?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24

Larslarsen1:
På den made vil jeg "bare" have betalt de 23.5% I skat, og undgået så megen risiko.
jeg tror ikke du skal forvente, at kunne foretage investeringen i holding til 23,5 og så kunne trække penge ud - uden yderligere skat - du vil uanset hvad - i DK skulle af med udbytteskat 27-42% ud over de betalte 23,5 før du har dem personligt

Hvorfor ikke betale en revisor for konkret råd ud fra din helt præcise situation - det vil svare sig - Jeg tror ikke du nødvendigvis får fordel af papirer i selskab frem for privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:36

Når du ophører med at være skattepligtig til Danmark vil du jo skulle blive beskattet af den værdi du tager ''med videre''

Altså den værdi du må have optjent i dit holdingselskab af positive kursreguleringer på værdipapirer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)