Hej, Da jeg inden for nogle år kommer udenlands med arbejde, og har noget capital at investere har jeg tænkt mig at oprette et offshore holding selskab, med et dansk datterselskab. Datterselskabet vil betale lagerbeskatning på mine værdipapirsinvesteringer på 27.5%, men når jeg flytter fra Danmark, kan jeg vil overføre kapitalen skattefrit til mit holdingselskab (efter min 3 år, jf danske skatteregler)? I og med at jeg flytter udenlands, vil jeg så ikke høre under dansk beskatning når jeg udbetaler til mig selv fra holdingselskabet. Men! Siden jeg de første år vil være I danmark, og derfor er underlagt danske skatteregler, er der også revisorkrav på mit holding selskab? Eller siden det står "tomt", og ,mine investeringer løber gennem mit danske ApS, er jeg så fritaget for revision? Håber I kan hjælpe :) |
der er ikke revisionskrav som sådan hverken for ApS drift eller holding. Hvad din fordel er ved at lægge værdipapirer i et selskab ser jeg ikke. Du skal først betale selskabsskat (23,5%) og hvis du så personligt siden vil have pengene ud - 27% af det resterende (ialt ca 43-44%) - i stedet for mellem 27 og 42% max som privat ejer af papirerne (som gift kan du hente ca 100.000 til 27% ud privat mod de 43% det koster via selskab
Det som der er pligt til i ApS (og IVS) er lovpligt arbejdsskadeforsikring for aktiv ejer uanset løn eller andet - og så naturligvis årsrapport og evt sambeskatning osv som kan koste noget til hjælp
vh John H