Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

samme beskæftigelse - to virksomheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal starte virksomhed pr. 1.8 - jeg har sat penge til side til IVS - da jeg er i musikbranchen, så IVS er mest af sikkerhedsgrunde da jeg er boligejer (man ved aldrig hvad en tosse på den anden side af atlanten kan finde på når vi snakker tredjeparts rettigheder i forbindelse med sampling osv.) - men nuvel, sagen er den at jeg samtidig har en række lavthængende frugter som er lige til at køre af efter sommeren og kapitalisere på - og her kunne jeg tænke mig at køre dem i et enkeltmandsfirma - for på den måde hurtigt og problemfrit  at få adgang til måske 50.000- (som mange kunstnere er budgettet lidt "hullet";)  

Så er spørgsmålet: "Kan" man dette? eller vil Skat komme efter mig? Hvordan ville der blive set på dette generelt? altså at have to firmaer som - set udefra - laver nogenlunde det samme - det ene enkeltmandsfirma, det andet et selskab... 

Som det forhåbentligt fremgår af dette indlæg, er der fra min side ikke noget forsøg på "omgå" regler, lovgivning osv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

det er ikke forbudt at ha enkeltmands og IVS samtidigt, men du vil ha mange problemer med et koncept, hvis det er samme sager du gør

Dels vil skat kunne og skulle se meget skarpt på, at du ikke i det ene forhold fratrækker udgifter som retteligen hører til det andet forhold idet der kun er fradrag for udgifter som hører til den tilsvarende indtægtsside - så jeg tror det giver en masse bøvl - dels skal du også passe på, at kunderne så ikke kan være i tvivl om hvilket forhold de handler med

Er det kun for at undgå moms vil du nok også der ryge i problem - hvorfor ikke plukke de frugter i samme IVS hvis det nu en gang er et sådan du skal ha. Læs evt bog om IVS så du forstår alt om den type selskaber - med huskelister og alt muligt nyttigt. Jeg synes at opleve alt for mange der bliver dybt overrasket over krav http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/ivs-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:31

Hej John 

Nu har du i dette link http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/skal-jeg-virkeligt-stifte-ivs.html beskrevet de mange skjulte omkostninger som hurtigt løber på IVS i forhold til personligt selskab. 

Og så skriver du "Det er derfor vigtigt at man kommer hele vejen rundt om spørgsmålet, behøver jeg et IVS eller klarer jeg mig i virkeligheden lige så godt med en personlig virksomhed, i alle fald i den lange opstart." 

Så er det jo oplagt at spørge: hvor meget koster det at omdanne personligt firma til IVS den dag man har fået gang i forretningen, er dette emne behandlet i IVS bogen?  altså hvad koster det, hvad afgør prisen, og en helt anden ting: Hvis et personligt firma er nedlagt fordi aktiviteten er overgået til IVS, har IVS så også overtaget ansvaret fra perioden før? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39

musico:
hvor meget koster det at omdanne personligt firma til IVS den dag man har fået gang i forretningen, er dette emne behandlet i IVS bogen?  altså hvad koster det, hvad afgør prisen, og en helt anden ting: Hvis et personligt firma er nedlagt fordi aktiviteten er overgået til IVS, har IVS så også overtaget ansvaret fra perioden før? 

ja det er gennemgået og man kan kun omdanne til ApS og det er også dyrt ofte- aldrig til IVS som kun kan kontantstiftes - og nej - ansvaret fra den personlige tid er personens til evig arv og eje

Den dag man har gang i forretning kan i øvrigt være den dag der er meget lille risiko. Det afhænger udelukkende af hvad type forretning man driver

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 10:21

Overvej evt. At stifte det som Aps med aktiver.

Hvis du er musiker, har du vel en masse instrumenter, samt en computer og sådan lidt.

Dette kan du bruge som indskud til stiftelse af Aps.

Men den samlede værdi skal naturligvis være over 50.000kr.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)